کد خبر : 1480
تاریخ انتشار : شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴

هدف شهرداری بندرکیاشهر معرفی شهر ساحلی کیاشهر در سطح ملی و فراملی است

هدف شهرداری بندرکیاشهر معرفی شهر ساحلی کیاشهر در سطح ملی و فراملی است
بندر کیاشهر شهر دست نخورده ای است که باید با فرصت ویژه توسعه شهری ،نگاه فرهنگی و ارتباط گرفتن با شهرهای مختلف به منظور دریافت تجربه موفق شهرهای هنری و فرهنگی باعث ساخت و پیشرفت شهر شد.

به گزارش پویشگران گیل:
شهردار بندرکیاشهر اولین نشست تخصصی دیپلماسی شهری بندرکیاشهر را که در پژوهشکده گیلان شناسی با حضور اساتید دانشگاهی، نخبگان برگزار شد با هدف معرفی شهر ساحلی بندرکیاشهر با ظرفیت و پتانسیل‌های مهم در سطح ملی و فراملی بیان کرد.
مرتضی عاطفی با اشاره به مولفه‌های فرهنگی ،تاریخی و اجتماعی شهر به منظور توسعه و پیشرفت شهر خاطر نشان کرد: بندرکیاشهر بواسطه اشتراکاتی با برخی از شهرهای کشورهای دیگر توانایی ارتباط بین‌المللی با عقد قراردادهای خواهر خواندگی دارد تا گامی در راستای توسعه دیپلماسی شهری بردارد.
عاطفی از رونمایی هویت دیداری بندرکیاشهر در روزهای پایان سال 1401 گفت و اضافه کرد:با تلاش‌های همکاران در شناسایی هویت با مولفه های طبیعی ، اقتصادی، تاریخی قدم اول برای برند سازی شهر برداشته شده است تا این شهر بندری در سطح ملی وفراملی معرفی شود.
– پژوهش‌های دانشگاهی دربخش بندرکیاشهر از سال 1374 شروع شده است
دکتر محمود رنجبر، رئیس پژوهشکده گیلان شناسی از ویژگی‌های منحصر به فرد بودن بندرکیاشهر گفت و افزود: پژوهش‌های دانشگاهی در بخش بندرکیاشهر از سال 1374شروع شده و 84 پایان‌نامه ارشد و 9 پایان نامه دکترا با موضوع بندرکیاشهر کارشده است .
وی در ادامه نموداری از آمارهای پژوهش های دانشگاه‌های مختلف در حوزه بندرکیاشهر ارائه داد و گفت :امید است این نشست سرآغازی برای فعالیت های دیگر باشد .
– برای سرمایه گذاری بمنظور بندر گردشگری و صیادی بندرکیاسهر باید تلاش کرد
دکتر روشن بابایی در این نشست با تاکید بر آماده کردن شهر درابتدا برای مردم،بعد در سطح استان و سپس ملی و فراملی اظهار کرد: تلاش بندرکیاشهر برای سرمایه گذاری بمنظور بندر گردشگری و صیادی است که با توسعه گردشگری بندرکیاشهر دنبال تدوین این امر مهم می باشد.
– تلاقی دریا با بوجاق ظرفیت فوق‌العاده برای بندرکیاشهر می باشد
محمد دهدار؛عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد لاهیجان و مشاورمحیط زیست شهرهای توسعه یافته را منوط به نیروی محرکه قوی دانست و تصریح کرد:دریا ،سفیدرود،تالاب بوجاق نیروی محرکه و پیشرفت بندرکیاشهر هستند که حیات مردم به این سه مورد گره خورده است.
وی با اشاره ظرفیت فوق‌العاده بندرکیاشهر با تلاقی دریا با بوجاق گفت: بندرکیاشهر با فرصت‌ها وجاذبه های موجود توان توسعه دارد.
دهدار با تاکید به عدم غفلت ازتهدیدها عقب نشینی دریا را مهمترین آن دانست که با کشیدن آب های ساحلی به طرف خود اتفاقی بزرگ را رقم می زند.
– سابقه تاریخی و بندری بودن نقاط قوت بندر کیاشهر می باشد
حجت الله ایوبی دیگر سخنران برنامه که بصورت وبینار ارائه سخن داشت این نشست را ابتکار نو شهرداری در معرفی شهر بیان کرد و گفت : با استفاده از نخبگان جهان به منظور پیوند بین بندرکیاشهر و جهان باید تلاش کرد.
وی سابقه تاریخی و بندری بودن را نقاط قوت بندر کیاشهر عنوان نمود و افزود:بندر کیاشهر شهر دست نخورده ای است که باید با فرصت ویژه توسعه شهری ،نگاه فرهنگی و ارتباط گرفتن با شهرهای مختلف به منظور دریافت تجربه موفق شهرهای هنری و فرهنگی باعث ساخت و پیشرفت شهر شد.
– ویژگی مهم شهرداربندرکیاشهر تمرکز به حوزه فرهنگ و داشته های درونی شهر است
محمدعلی ثابت قدم  شهردار اسبق کلانشهر رشت نیز گفت : ویژگی مهم شهرداربندرکیاشهر را تمرکز به حوزه فرهنگ و داشته‌های درونی بندرکیاشهر بیان کرد و گفت :توجه به داشته ها به بحث اجرا کمک می‌کند که لازم است با اشرافیت به داشته‌های فراوان ضمن آگاهی از تهدیدات به رفع آن اقدام کند .
وی به ضرورت پایداری روش برای پیشرفت و توسعه شهر اشاره کردو گفت:با تغییر روش انتظار می‌رود که روش درست پایدار بماند، با نگاه مردم و انتخاب منتخبین به نوع مدیریت شهری مستقل و استمرار آن مهم است.
در این برنامه که با حضور جمعی از فرهیختگان، نخبگان و اساتید دانشگاهی برگزار شد، دو شاعر؛به نام‌های حسینعلی صادقی سرشت از شاعران گیلکی سرا و اکبرخیرخواه نویسنده و شاعر بندرکیاشهر با موضوع بندرکیاشهر شعرخوانی کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.