کد خبر : 842
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹

معاون وزیر راه و شهرسازی: راه آهن رشت – کاسپین در صورت تامین مالی تابستان امسال افتتاح می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی: راه آهن رشت – کاسپین در صورت تامین مالی تابستان امسال افتتاح می‌شود

به گزارش پویشگران گیل: معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، پروژه راه آهن رشت – کاسپین را از طرح‌های اولویت‌دار ریلی در کشور عنوان کرد و گفت: زمانبندی افتتاح این طرح در صورت تامین مالی مورد نیاز حداکثر تابستان امسال تعیین شده است. خیرالله خادمی

به گزارش پویشگران گیل:
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، پروژه راه آهن رشت – کاسپین را از طرح‌های اولویت‌دار ریلی در کشور عنوان کرد و گفت: زمانبندی افتتاح این طرح در صورت تامین مالی مورد نیاز حداکثر تابستان امسال تعیین شده است.
خیرالله خادمی در حاشیه نشست با اسدالله عباسی استاندار گیلان اظهار داشت: تکمیل راه آهن رشت – کاسپین ۴۵۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که با تامین آن این طرح تکمیل و تابستان به بهره‌برداری می‌رسد.
وی با بیان اینکه طرح راه آهن رشت – کاسپین از ۷۸ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار بوده و در زیرسازی به پیشرفت ۸۵ درصدی رسیده افزود: تغییراتی در شرایط پیمانکاری این پروژه انجام شد که امید است حداکثر تابستان امسال بهره‌برداری شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به طرح آزاد راه منجیل ” تکمیل کننده آزاد راه قزوین به رشت” به عنوان یکی دیگر از طرح‌های مهم و اولویت دار کشور خاطرنشان کرد: این طرح به طول ۸٫۵ کیلومتر، گلوگاهی که سراسر پل و تونل بوده و پروژه دشواری است.
وی با بیان اینکه طرح آزادراه منجیل ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: بر اساس زمابندی در صورت تامین اعتبار مورد نیاز ۵۰۰ تا ۵۵۰ میلیارد تومانی، این طرح نیز امسال (مهر ماه یا حداکثر آبان ) به بهره برداری خواهد رسید.
خادمی با اشاره به روند خوب اجرای طرح آزاد راه منجیل خاطرنشان کرد: موانع و مشکلاتی در جانمایی شهری این طرح وجود داشت که در نشست با استاندار گیلان مرتفع شده است.
وی با بیان اینکه برای تکمیل ۲ طرح اولویت دار کشور شامل راه آهن رشت – کاسپین و آزاد راه منجیل تقریبا حدود یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است، اظهارداشت:این اعتبارات را از برنامه و بودجه تقاضا کردیم ضمن اینکه در مصوبات سفر رییس جمهور هم قرار دارد که امیدواریم با تامین اعتبار به مرور این طرح‌ها در زمان تعیین شده افتتاح شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: برنامه زمانبندی برای افتتاح طرح‌ها را با فرض تامین مالی مورد نیاز قرار می‌دهیم از اینرو در صورت عدم تحقق آن، تغییراتی در زمان بهره برداری اتفاق می‌افتد.
– تاکید استاندار گیلان بر تسریع در تکمیل پروژه راه آهن رشت -کاسپین
استاندار گیلان نیز در نشست با معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طرح راه آهن رشت – کاسپین برای ما مهم است بر ضرورت تسریع در اتمام آن تاکید کرد.
اسدالله عباسی با اشاره به مزیت‌ها و اهمیت راه آهن رشت _ کاسپین خاطرنشان کرد: نگاه به این طرح حاکمیتی هست و بر تکمیل آن تاکید است.
وی با تاکید بر ضرورت همکاری در تکمیل طرح راه آهن رشت _ کاسپین خطاب به معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مدیران در استان پای کار هستند، اگر در جایی مدیری همکاری نکرد، اطلاع داده شود تا رسیدگی شود.
استاندار گیلان با بیان اینکه بیشتر طرح‌های مربوط به سفر بهمن ماه سال ۱۴۰۰ رییس جمهور به گیلان به پایان رسید و تنها چند طرح باقی‌مانده است،افزود: راه آهن رشت-کاسپین از جمله این طرح‌هاست که سفر دور دوم را به منظور تکمیل این طرح به تعویق انداخته‌ایم.
وی خاطر نشان کرد: طرح راه آهن رشت – کاسپین باید درست، اصولی و با کیفیت انجام شود و بخش مربوط به فنی، ریل گذاری و آبراها بخوبی مدیریت شود، بنابراین در کنار سرعت در اجرای طرح این موارد نیز باید اهتمام شود.
پروژه راه آهن رشت- کاسپین به طول ۶۵ کیلومتر بخش اولیه از کریدور شمال – جنوب است که خلیج فارس را به دریای خزر متصل می‌کند و از مصوبات سفر رئیس جمهور در بهمن ماه ۱۴۰۰ به گیلان بود که در چند ماه گذشته تامین مالی خوبی برای آن صورت گرفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.