کد خبر : 20463
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹

استاندار گیلان در جریان بازدید از بندر ماخاچ قلعه داغستان روسیه؛

ظرفیت ترانزیتی بنادر گیلان به ۱۵ میلیون تن افزایش می‌یابد

ظرفیت ترانزیتی بنادر گیلان به ۱۵ میلیون تن افزایش می‌یابد
عباسی:دامنه تبادلات و ترانزیت کالا شناورهای گیلانی در بندر ماخاچ کالا قابل افزایش است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

اسدالله عباسی در جریان بازدید از بندر ماخاچ کالا (مخاچ قلعه) جمهوری داغستان روسیه با اشاره به بارگیری و تخلیه بار شناورهای گیلانی در این بندر اظهار کرد: دامنه تبادلات و ترانزیت کالا شناورهای گیلانی در بندر ماخاچ کالا افزایش می‌یابد.
وی با اشاره به فاصله دو و نیم روزی بندر انزلی با ماخاچ کالا افزود: کاهش زمان بارگیری، انتقال و تخلیه بار در بنادر بسیار اهمیت دارد از این رو باید زیرساخت ها در این بخش فراهم شود.
استاندار گیلان با بیان اینکه ترانزیت کالا در بنادر این استان و داغستان روسیه تسهیل می‌شود، گفت: نوسازی کشتی‌ها، افزایش ظرفیت کانتینرها و همچنین ارتقای حجم انبارداری از سوی هر دو طرف در دستور کار قرار دارد.
عباسی با بیان اینکه ظرفیت ترانزیتی بنادر گیلان به ۱۵ میلیون تن افزایش می‌یابد،اضافه کرد: با اتصال خط ریلی رشت _ کاسپین ترانزیت کالا حجم قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند.
وی با تاکید بر لزوم پیاده سازی سیاست های راهبردی اقتصاد دریامحور افزود: بنادر گیلان در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد دریامحور حرکت کنند.
استاندار گیلان با تاکید بر تقویت زیرساخت‌های بندری و ترانزیتی کالا در راستای اقتصاد دریامحور بیان کرد: تقویت تجهیزات بندری، افزایش ناوگان کشتی رانی و همچنین توسعه کشتی‌سازی برای بهره برداری از ظرفیت های بالقوه خزر در اولویت است.
در جریان بازدید استاندار گیلان از بندر ماخاچ کالا جمهوری داغستان روسیه؛ کشتی ایرانی حامل بار در این بندر  پهلو گرفته بود که خدمه کشتی با استقبال از نماینده عالی دولت در گیلان، وی را تا عرشه کشتی همراهی کردند.
اسدالله عباسی استاندار گیلان نیز ضمن خدا قوت به خدمه و کاپیتان کشتی، از روند تخلیه بار بازدید کرد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.