کد خبر : 11987
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۸:۰۶

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان:هیچ کالای اساسی متروکه ای در بنادر گیلان وجود ندارد

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان:هیچ کالای اساسی متروکه ای در بنادر گیلان وجود ندارد
راهکاری جز لایروبی برای کاهش تراز آب دریای خزر نداریم

به گزارش پویشگران گیل:
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه با مذاکرات و همکاری اداره کل اموال تملیکی و گمرکات استان و همچنین با هدایت استاندار گیلان موفق شدیم کالاهای اساسی را از انبارهای بنادر خارج کنیم، خبرداد: اکنون هیچ کدام از کالاهایی اساسی متروکه در بنادر گیلان وجود ندارد.
به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، حسین یونسی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اگرچه درحال حاضر راهی جز لایروبی برای مقابله با کاهش تراز آب خزر نداریم اما این نکته نباید فراموش شود که لایروبی تا اندازه ای امکان پذیر است و لایروبی فراتر از حد مجاز ممکن است موجب فرو ریختن شمع کوبی‌های پای اسکله‌ها شود.
وی افزود: این سوال که کاهش تراز آب دریای خزر طی ۱۰ سال آینده با همین روند ادامه خواهد داشت یا خیر به صورت دقیق از سوی سازمان بنادر و دریانوردی مورد بررسی و مطالعه قرار خواهد گرفت.
– تعیین تکلیف ۳۵۰ تن کالای متروکه در انبارهای بنادر و دریانوردی گیلان
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در مورد تعیین و تکلیف کالاهای متروکه در بنادر استان، خاطرنشان کرد: با مذاکرات و همکاری اداره کل اموال تملیکی و گمرکات و همچنین با هدایت استاندار گیلان موفق شدیم کالاهای اساسی را از انبارهای بنادر خارج کنیم و اکنون هیچ کالاهای اساسی متروکه در بنادر گیلان وجود ندارد.
یونسی با بیان اینکه نزدیک به ۳۵۰ تن کالاهای اساسی فاسد شدنی شامل ذرت، ارزن و جو در انبارهای گیلان وجود داشت، تصریح کرد: علاوه بر این کالاهای اساسی، حدود سه هزار تن نیز سایر کالاهای متروکه تعیین تکلیف شدند که این رقم نیز تاکنون به ۲۵۰ تن رسیده است.
وی یادآور شد: کالاهای اساسی و غیر اساسی متروکه قطعی که از سال ۱۴۰۰ تاکنون از انبارهای این مجتمع بندری توسط اموال تملیکی خارج شده، به مقدار هشت هزار و ۹۷۸ تن بوده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.