کد خبر : 21527
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵

رییس اداره میراث فرهنگی و گردشگری بندرانزلی؛

بیش از ۲۰۰ مرکز اقامتی در انزلی آماده پذیرایی از گردشگران است

بیش از ۲۰۰ مرکز اقامتی در انزلی آماده پذیرایی از گردشگران است
چگینی: از آمادگی بیش از ۲۰۰ مرکز اقامتی در این شهرستان برای پذیرایی از مسافران نوروزی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران گیل:

ابوالفضل چگینی با بیان اینکه ۱۱ هتل آپارتمان، ۱۹ هتل، ۲۹ مجتمع گردشگری، ۱۴ رستوران، ۱۸۲ خانه مسافر و یک مهمان سر ا در شهرستان انزلی مشغول فعالیت هستند اظهار کرد: در ایام نوروز، ۲۵۱ مرکز اقامتی با برخورداری از پنج هزار تخت، دو هزار و ۲۰۰ اتاق و شش هزار صندلی برای اقامت و پذیرایی از مسافران نوروزی آماده خدمت رسانی هستند.

وی افزود: علاوه بر این موارد در سه نقطه شهرستان نیز اقامتگاه موقت در نظر گرفته شده همچنین مساجد و مهمان سراهای ادارات نیز در صورت لزوم آماده خدمت رسانی  به مهمانان نوروزی خواهند بود.

چگینی از بازدیدهای به عمل آمده از هتل ها و مهمان سراهای شهرستان خبر داد و گفت: کار گروهی شامل نمایندگان ادارات بهداشت، صنعت و معدن، اماکن و میراث فرهنگی و گردشگری تشکیل شده که در ایام نوروز اماکن خدماتی را مورد بازدید و بازرسی قرار می دهند.

رییس اداره میراث فرهنگی و گردشگری بندرانزلی خاطرنشان کرد: دو ایستگاه اطلاع رسانی در دو ورودی شهر نیز تعبیه شده که با توزیع بیش از ۱۰۰ هزار بروشور و سی دی به مسافران، مکان های دیدنی، سیاحتی و اقامتی انزلی را معرفی می کنند.

وی با اشاره به اینکه ۲۷ شرکت تعاونی قایقرانی در شهرستان نیز آمادگی کامل در جهت خدمت رسانی به مسافران برای بازدید از تالاب انزلی را دارند تصریح کرد: ۵۲ قایق برای برگزاری تور گردشگری در تالاب بین المللی انزلی و دریای خزر اعلام آمادگی کرده اند.

چگینی همچنین از برگزاری بازارچه صنایع دستی در سه نقطه شهر خبر داد و گفت : اجرای نمایش های  سنتی گیلان مانند «لافند بافی» و اجرای موسیقی سنتی نیز از جمله برنامه های مفرحی است که برای گردشگران در نظر گرفته شده است.

شهرستان ساحلی بندرانزلی در غرب گیلان واقع شده که با برخورداری از جاذبه های گردشگری همچون تالاب بین المللی، سواحل دریای خزر، کاخ موزه نظامی، بلوار ساحلی و بازارهای متنوع هر ساله میزبان بیش از ۱۰۰ هزار گردشگر از سراسر کشور در ایام نوروز است.

منبع: مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.