کد خبر : 18636
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۹:۱۰

استاندار گیلان:ضرورت توجه به سازمان‌های مردم نهاد

استاندار گیلان:ضرورت توجه به سازمان‌های مردم نهاد
اسدالله عباسی:دستگاه های اجرایی باید با تشکل های مردمی که خیرخواهانه با اندیشه ها و طرح های ناب برای رسیدن به اهدافی که همه ما دغدغه آن را داریم، همکاری کنند.

به گزارش پویشگران گیل:اسدالله عباسی در نشست دو ساعته با مسئولان و اعضای سازمان های مردم نهاد گیلان در قالب شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم نهاد استان، در پاسخ موضوع طرح شده از سوی یکی از مسئولان سمن‌ها در زمینه عدم پذیرش برخی طرح ها اظهار کرد: طرح ها باید پس از کارشناسی در چارچوب قانون مورد توجه قرار گیرد.
وی با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی در بخش‌های مختلف اضافه کرد:در دولت مردمی و انقلابی سیزدهم باید از مشارکت مردمی در پیشبرد امور مربوط به مردم حداکثر استفاده شود.
نماینده عالی دولت در گیلان استفاده از تشکل های مردم نهاد را کم هزینه ترین و بهترین راه برای سرعت بخشی در رسیدن به اهداف دانست و اظهار کرد: جلسات سمن ها باید به صورت تخصصی با دعوت از تشکل‌های مربوط به هر حوزه برگزار شود، ضمن اینکه به برگزاری نشست های ماهانه کاربردی و عملیاتی نیز توجه شود.

*ریشه تنومند رشد و توسعه گیلان از روستاهاست
استاندار گیلان در ارتباط با فعالیت تشکل های مردم نهاد در روستاها خاطر نشان کرد: ریشه تنومند رشد و توسعه گیلان از روستاهاست از این‌رو باید به مناطق روستایی توجه شود.
عباسی در ارتباط با فعالیت تشکل‌های حمایت از کودکان دارای بیماری صعب العلاج گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان در ارتباط با تامین داروی این کودکان اقدام لازم را انجام دهد.
وی با اشاره به نقش تشکل‌های مردم نهاد در دوران کرونا اظهار کرد: سمن‌ها در دوران کرونا به کادر درمان و نیز سایر حوزه ها کمک های قابل توجهی کردند.
*طرح‌هایی با رویکرد افزایش نشاط اجتماعی حمایت می‌شود
معاون مشارکت های اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور نیز در این نشست گفت: طرح هایی که در کاهش و پیشگیری آسیب های اجتماعی و افزایش نشاط اجتماعی با نتایج ملموس قابل رصد و پیمایش باشد مورد حمایت قرار می گیرد.
محسن ولیئی اظهار کرد: کار در حوزه تسهیل‌گری، حمایت، بسترسازی، تشویق و ترغیب این تشکل‌ها وظیفه دولت است که به این مهم توجه می‌شود.
وی با تشریح برنامه های سازمان امور اجتماعی وزارت کشور برای افزایش مشارکت اجتماعی اظهار کرد: توانمندسازی تشکل های مردم نهاد از جمله برنامه های این سازمان است که به این منظور بودجه ای در اختیار استان ها قرار گرفته است.
معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور، تخصصی شدن فعالیت تشکل‌های مردمی و حوزه‌های خیریه را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و ادامه داد: ارتباط وزارت کشور با وزارت علوم و تحقیقات و فناوری مبنی بر ایجاد رشته هایی در حوزه مدیریت سازمان‌های مردم نهاد و حوزه خیریه انجام شده‌است و از این طرق برای تخصصی شدن تشکل ها تلاش می‌شود.
وی با بیان اینکه تشکل های مردم نهاد باید نقش خود را در ایجاد منابع پایدار حفظ کنند، اظهار کرد: با ایجاد رشته هایی در حوزه مدیریت سازمان های مردم نهاد و خیریه می تواند اثرگذاری و ایفای نقش آنان را تقویت نمود.
ولیئی، استفاده از ظرفیت تشکل ها در جهاد تبیین را از دیگر برنامه های سازمان امور اجتماعی وزارت کشور عنوان کرد و افزود: دولت و مردم کارهای خوبی در حوزه اجتماعی انجام داده اند که باید تبیین شود ضمن اینکه برای اردوهای پیشرفت و آبادانی منابعی در نظر گرفته شده‌است.
وی با تاکید بر اینکه تشکل های مردمی در روستاهای کشور نیز باید فعال شوند، خاطر نشان کرد: چند استان در این ارتباط پیشرو هستند و گیلان نیز با توجه به فراوانی جمعیت روستایی می‌تواند در این زمینه اقدام کند.
وی با اشاره به اجرای طرح منزلت رفتارهای اجتماعی و ضرورت توجه به این مهم اظهار کرد: رفتارهای نیکوکارانه و داوطلبانه باید رسانه‌ای شود و به چنین موضوعاتی بیشتر بپردازیم.
وی با اشاره به کار مهم تشکل‌های مردم نهاد در حوزه های مختلف بیان کرد: فعالان در این تشکل ها فرشتگانی هستند که بدون هیچ چشمداشت و توقعی در جامعه در حوزه های مختلف خدمات ارایه می دهند.
ولیئی در خاتمه سخنانش با اشاره به برگزاری انتخابات تشکل ها در تاریخ ۲۹ آبان ماه جاری اضافه کرد: ثبت نام از داوطلبان از ۲۹ شهریور تا ۱۷ مهرماه گذشته انجام شد.
در این نشست همچنین شماری از مسئولان و فعالان سازمان های مردم نهاد استان گیلان به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.
448 تشکل مردم نهاد در گیلان در حوزه های مختلف اعم از فرهنگی ، زیست محیطی ، اجتماعی و اقتصادی ، سلامت، گردشگری و توسعه زیربنایی فعالیت می کنند.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.