کد خبر : 6812
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱

مدیرکل راهداری گیلان:مخالف ایجاد هرگونه مانع در سطح جاده هستیم

مدیرکل راهداری گیلان:مخالف ایجاد هرگونه مانع در سطح جاده هستیم
برای جلوگیری از تصادفات منجر به فوت اقدام به آرام سازی سرعت خودرو در جاده می کنیم که یکی راه های آن نصب سرعتکاه است.

به گزارش پویشگران گیل:
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با بیان اینکه در سطح محورهای استان ۳۶۵۰ سرعتکاه داریم، بیان کرد: این سرعتکاه‌ها نیازمند اصلاح هستند.
غلامعلی نیک فهم ، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان را مخالف ایجاد هرگونه مانع در سطح جاده دانست و اظهار کرد: نصب هرگونه سرعتکاه نیازمند یک فرمول مهندسی است که طول و عرض و ارتفاع آن را با توجه به نوع جاده مشخص می کند تا به خودرو فشار و ضربه وارد نشود.
وی با بیان اینکه نصب سرعتکاه معمولا در محورهای دارای آمار تصادفات فوتی افزایش می یابد، افزود: برای جلوگیری از تصادفات منجر به فوت اقدام به آرام سازی سرعت خودرو در جاده می‌کنیم که یکی راه‌های آن نصب سرعتکاه است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان،با اشاره به اهمیت رنگ بندی و نصب علائم هشداری برای سرعتکاه، گفت:برای احداث سرعتکاه در راه‌های اصلی و شریانی تابع مقررات شورای ترافیک استان هستیم، اما در محورهای فرعی و روستایی، شورای ترافیک شهرستان ها تصمیم گیری می کنند.
نیک فهم با اشاره به تاکید پلیس راه مبنی بر نصب سرعتکاه در محورهای اصلی به ویژه نقاط پرحادثه ترافیکی، اضافه کرد: احداث سرعتکاه انتخاب بین بد و بدتر است، زیرا گاهی برای کنترل سرعت و کاهش تصادفات منجر به مرگ و میر حتما باید سرعتکاه احداث کنیم؛ البته امکان دارد که سرعتکاه مشکلاتی را برای خودرو ایجاد کند، اما اگر نباشد، ضرر بیشتری متوجه کاربران جاده می‌شود.
وی با بیان اینکه در سطح محورهای استان ۳۶۵۰ سرعتکاه داریم، بیان کرد: این سرعتکاه‌ها نیازمند اصلاح هستند.
مدیرکل راهداری گیلان با تصریح بر اینکه هیچ استانی مانند گیلان سرعتکاه ندارد،گفت: به یک برنامه زمانی خاص و اعتبار ویژه تامین آسفالت برای اصلاح سرعتکاه ها نیاز داریم؛ البته به زودی سرعتکاه‌های محور رشت – چابکسر بررسی و در صورت نیاز اصلاح می‌شود.
نیک فهم، یکی دیگر از مشکلات ترافیکی را سرقت و مخدوش کردن علائم راهنمایی و رانندگی دانست و بیان کرد: متاسفانه ریشه برخی از مشکلات در سایر بخش‌هاست که نیازمند فرهنگ‌سازی است.
وی همچنین به هزینه بر بودن نصب و تجدید علائم راهنمایی و رانندگی به ویژه خط کشی محورها اشاره کرد و یادآور شد: گیلان ۶۰۰۰ کیلومتر راه آسفالته دارد و لذا برای خط کشی معمولی این حجم از راه، نیازمند بودجه نجومی هستیم.
مدیرکل راهداری گیلان،اقلیم و شرایط آب و هوایی گیلان را موجب کاهش عمر علائم ترافیکی دانست و خاطرنشان کرد: در سال جاری ۸۷۰ نقطه حادثه خیز در سطح کشور شناسایی و به روزرسانی شده و سهم گیلان ۱۶ نقطه است که تا پایان سال مالی جاری، کار مطلعات و عملیات رفع آن اجرایی می شود.
وی با بیان اینکه ۹۷ نقطه حادثه خیز در سطح محورهای استان شناسایی شده است، اضافه کرد: سال گذشته ۱۷ نقطه پرحادثه را برطرف کردیم.

ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.