کد خبر : 2310
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰

استاندار گیلان:بانک‌های حامی تولید به مردم معرفی می‌شوند 

استاندار گیلان:بانک‌های حامی تولید به مردم معرفی می‌شوند 
روی سخنم با دستگاه‌های صادرکننده مجوز است و اگر مشخص شود که این دستگاه‌ها به هر دلیلی سرمایه گذار را معطل کرده‌اند و اتلاف وقت و کارشکنی صورت می‌گیرد،به هیچ عنوان چشم پوشی نخواهم کرد.

به گزارش پویشگران گیل:
استاندار گیلان عنوان کرد: عملکرد بانک‌های استان ارزیابی می‌شود و ظرف دو هفته آینده براساس این ارزیابی، بانک‌های حامی تولید به مردم اعلام می شود.
دکتر اسدالله عباسی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه گیلان اظهار کرد: بانک‌ها موظف به حمایت از تولید هستند اما گاه برخی از آنها نه تنها حمایت گر نبوده بلکه ایجاد مانع نیز کرده‌اند و منابعی که باید در استان صرف می‌شد را به مرکز منتقل کرده‌اند.
وی توضیح داد:متاسفانه برخی از بانک‌ها، دارایی و سرمایه‌ای که بنگاه‌های تولیدی یا مردم سپرده گذاری کرده‌اند را به جای اینکه صرف تولید و توسعه استان کنند به مرکز منتقل کرده‌اند. اکنون زمان ارزیابی عملکرد بانک‌های خصوصی و دولتی است و تنها 2 هفته وقت دارید بانک‌های حامی تولید را مشخص کنید.
استاندار گیلان با توجه به بیانات مقام معظم رهبری و تاکید بر موضوع تولید و سرمایه گذاری تصریح کرد: مخاطب مقام معظم رهبری مدیران و فعالان اقتصادی هستند؛ این موضوع تکلیف قانونی و شرعی است؛باید تکلیفمان را بدرستی انجام داده، شرایط را سنجیده و ببینیم تا پایان سال وضعیت تولید در سطح استان با توجه به ظرفیت‌هایی که داریم اعم از اقتصاد کشاورزی، دریا محور، دانش بنیان و گردشگری چگونه است.
عباسی با تاکید بر اینکه همه ظرفیت‌های دانش بنیان و مردمی باید برای افزایش تولید بکار گرفته شود، اضافه کرد: دستگاه‌های متولی پرداخت تسهیلات مانند اقتصاد و دارایی، کمیته امداد امام‌خمینی (ره) و اداره کل تعاون، کار و رفاه و اجتماعی موظف هستند از محل تبصره 16 و 18 و یا سایر منابع در اختیار با توجه به اولویت‌های برنامه، رشد تولید و توزیع عادلانه داشته باشند.
وی ادامه داد: باید در راستای رشد تولید طبق آمایش سرزمینی محدودیت‌ها و مزیت ها احصاء و بر اساس آنها برنامه‌ریزی شود و اجازه نداد زمان از کف برود.
استاندار گیلان همچنین با بیان اینکه در معطل کردن سرمایه گذاران هیچ کوتاهی قابل اغماض نیست و بشدت برخورد خواهد شد،افزود: باید در بحث رفع موانع سرمایه گذاری و بهبود آن تمرکز عملی داشته باشیم.
عباسی افزود: روی سخنم با دستگاه‌های صادرکننده مجوز است و اگر مشخص شود که این دستگاه‌ها به هر دلیلی سرمایه گذار را معطل کرده‌اند و اتلاف وقت و کارشکنی صورت می‌گیرد،به هیچ عنوان چشم پوشی نخواهم کرد.
استاندار گیلان بر توسعه دولت الکترونیک در راستای کاهش حضور فیزیکی در ادارات و سرعت بخشیدن به امور سرمایه گذاری تاکید و بیان کرد:در بخش مربوط به کارگروه ها حتما باید جلسات آنها بصورت تخصصی و با حضور صاحب نظران برگزار شود.
عباسی همچنین در ادامه به کاهش منابع آبی و خشکسالی در استان اشاره کرد و گفت:متاسفانه استان نسبت به سال گذشته 100 میلیون متر مکعب کاهش منابع آب دارد؛ جلساتی در خصوص این بحران برگزار شده و در این مسیر پیگیری‌ها در حال انجام است و تلاش می‌کنیم با برنامه ریزی و حمایت متولیان این بحران امسال نیز مدیریت شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.