کد خبر : 16639
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان:تعریض خیابان بایندر در راستای مسؤولیت‌های اجتماعی است

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان:تعریض خیابان بایندر در راستای مسؤولیت‌های اجتماعی است
یونسی:۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تعریض خیابان بایندر و رفع ترافیک این خیابان در بندر انزلی اختصاص یافته است.

به گزارش پویشگران گیل:
حسین یونسی در گفت‌وگویی با اشاره به اجرای پروژه تعریض خیابان بایندر بندر انزلی گفت: به دلیل اینکه این مسیر یکی از خیابان‌های اصلی در تردد است، علاوه بر روزهای عادی در ایام پیک مسافر شاهد ترافیک سنگین و قفل شدن عبور و مرور بودیم و این مسئله علاوه بر نارضایتی شهروندان، رنجش خاطر مسافران و رانندگان کامیون‌ها را به همراه داشت.
وی افزود: به دلیل ترافیک ایجاد شده کامیون‌ها و ماشین‌هایی که برای ورود به مجتمع بندری در این مسیر تردد داشتند در ترافیک طولانی مدت گرفتار می‌شدند لذا طرح تعریض این خیابان به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه پس از برگزاری مناقصه قانونی، پیمانکار تعریض خیابان بایندر مشخص شد، افزود: از اواسط مرداد ماه سال جاری قرارداد به پیمانکار ابلاغ و پس از سه هفته زمان برای تجهیز کارگاه، از ماه گذشته عملیات اجرایی داخل محوطه مجتمع بندری انزلی آغاز شده است.
یونسی با بیان اینکه ۲۵۰۰ متر زمین در این طرح داخل مجتمع بندری انزلی عقب نشینی می‌کند، تصریح کرد: عملیات اجرای این پروژه در دست انجام است و پس از اتمام، دیوار فعلی مجتمع بندری انزلی به سمت خیابان بایندر تخریب و خیابان بازگشایی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه خیابان بایندر با طولی نزدیک به ۸۵۰ متر میدان بندر را به میدان گمرک متصل می‌کند، افزود: پس از اتمام کار، عرض ۱۱ متری فعلی به ۲۴.۵ متر افزایش پیدا خواهد کرد و قطعا در سهولت عبور و مرور و رفع گره ترافیکی تاثیر بسزایی خواهد داشت.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه این اقدام در راستای مسؤولیت‌های اجتماعی و در قالب تعامل بندر و شهر انجام می‌شود، تصریح کرد: یک مسئولیت قانونی داریم که وظایف اداری مجموعه محسوب می‌شود و یک سری مسئولیت‌های اجتماعی در قبال شهروندان داریم زیرا همسایه با شهر هستیم و این اقدامات در آسایش و رفاه شهروندان اثرگذار خواهد بود.
یونسی با اشاره به اینکه اعتبار این پروژه در دو بخش پیش بینی شده، گفت: بخش اول خرید اراضی منتهی به این خیابان که در تملک شهروندان بود بخش دیگر هم عملیات اجرایی است که در مجموع نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه برای اجرای این پروژه لحاظ شده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان تصریح کرد: پیمانکار اجرای این طرح را در ۱۴ ماه پیش‌بینی کرده که با توجه به حساسیت موضوع از مجری طرح خواستیم تا هرچه زودتر و در اسرع وقت این پروژه به انجام برسد.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.