کد خبر : 13452
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰

معصومه نیک کار

استاندار گیلان: خدمات سفرهای نوروزی در گیلان میدانی و لحظه ای رصد شود

استاندار گیلان: خدمات سفرهای نوروزی در گیلان میدانی و لحظه ای رصد شود
باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود تا خاطره‌ای خوش برای شهروندان گیلانی و مسافران ایجاد کنیم.

به گزارش پویشگران گیل:
استاندار گیلان گفت: فرمانداران باید به صورت میدانی و لحظه ای خدمات سفرهای نوروزی در سطح استان گیلان را رصد کنند.
اسدالله عباسی پیش از ظهر سه‌شنبه در جلسه شورای ترافیک گیلان با اشاره به اینکه همه دستگاه‌های خدمات رسان باید آمادگی لازم برای خدمات رسانی در ایام تعطیلات نوروزی را داشته باشند، اظهار کرد: قرارگاهی نیز برای مدیریت سفر و آماده سازی استان برای پذیرایی از مسافران تشکیل شد.
وی با بیان اینکه فرمانداران باید به صورت میدانی و لحظه‌ای همه امور مربوط به خدمات سفر رصد و پایش کنند، گفت: پیش بینی کشیک ایام نوروز از سوی دستگاه‌ها لازم و ضروری است و موظف به همراهی پلیس برای کاهش ترافیک و تصادفات هستند.
استاندار گیلان با تأکید بر هم افزایی و هم پوشانی دستگاه‌های امدادی و خدماتی، افزود: با توجه به روند نزولی کرونا و همچنین واکسیناسیون شاهد افزایش حضور مسافران در استان خواهیم بود لذا ارائه خدمات باید شایسته باشد.
وی همچنین بر لزوم فضا سازی مناسب برای نیمه شعبان و عید نوروز در سطح شهر تأکید و اضافه کرد: باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود تا خاطره‌ای خوش برای شهروندان گیلانی و مسافران ایجاد کنیم.
عباسی با بیان اینکه تعریض مدخل ورودی ایست بازرسی در رودبار، افزایش لاین‌های تردد خودروها در ورودی‌های استان، ساماندهی دست فروشان و عدم توقف غیر ضرور در شهر رودبار باید در دستور کار قرار گیرد، ادامه داد: مکان‌های اسکان اضطراری مسافران مشخص و جایگاه‌های موقت سوخت راه اندازی شود.
وی با اشاره به اینکه نمایشگاه‌های میراث فرهنگی و گردشگری باید مجهز به نمازخانه و سرویس‌های بهداشتی باشد، افزود: نصب علائم راهنمایی و رانندگی در مسیرهای اصلی و علائم مشخص کننده مسیرهای اضطراری، استقرار گروه‌های امداد و اورژانس موتوری، روشنایی و ایمن سازی مسیرها، تسریع ارائه خدمات عوارضی ورودی گیلان و هوشمندسازی، نصب دوربین‌های کنترلی، همراهی نیروهای همیار پلیس و بسیج و آماده باش همه مسئولان و نیروهای عضو ستاد خدمات سفر و شورای ترافیک نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
استاندار گیلان همچنین گفت: انجام هرگونه عملیات عمرانی در محورهای مواصلاتی در سراسر استان از ۲۵ اسفندماه جاری تا پایان ایام نوروزی ممنوع است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.