کد خبر : 26401
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۷

وزیر راه و شهرسازی:

تردد ۴۲۶ میلیونی، جاده‌ای در تعطیلات نوروز

تردد ۴۲۶ میلیونی، جاده‌ای در تعطیلات نوروز
بذرپاش:حدود ۴۲۶ میلیون تردد جاده ای طی تعطیلات نوروز در کشور انجام شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران‌ گیل:

مهرداد بذرپاش در منطقه امامزاده هاشم رشت در جمع خبرنگاران گفت: در این مدت هشت میلیون و ۶۶۰ هزار نفر از طریق حمل و نقل جاده‌ای،ریلی،هوایی و دریایی به مسافرت رفتند و سایرین نیز با خودروهای شخصی خود اقدام به مسافرت کردند.

وی افزود: هم اینک در مرحله بازگشت مسافران قرار داریم و امیدواریم که مسافران زمان سفر خود را مدیریت کنند تا با کمال آرامش و امنیت سفرها به اتمام برسد و مسافران به شهرهای خود بازگردند.

وزیر راه و شهرسازی به وضعیت میزبانی گیلان از مسافران نوروزی نیز اشاره و ادامه داد:در ایام تعطیلات، یک میلیون و ۴۰۰ هزار خودرو وارد استان گیلان شد که از این بابت این استان پس از مازندران رتبه دوم را در کشور در خصوص ورودی خودروها دارد؛ضمن اینکه تاکنون یک میلیون و یکصد هزار خودرو از این استان خارج شدند.

بذرپاش بیان کرد: البته برای بررسی وضعیت محورهای مواصلاتی گیلان به این استان سفر کردیم و با توجه به اینکه آزادراه منجیل – رودبار در روزهای پایانی سال گذشته افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت، شاهد کاهش بار ترافیکی در این منطقه هستیم.

وی اضافه کرد: مسافرانی که در این مسیر تردد می کردند، شاهد ترافیک سنگینی بودند و حتی چند ساعت در این ترافیک می‌ماندند اما با افتتاح این آزادراه و اصلاحات ترافیکی که انجام شده،باعث کاهش بار ترافیکی در این منطقه شده و این مشکل برطرف شده است.

وزیر راه و شهرسازی به برنامه های گسترده در خصوص بهبود وضعیت روکش آسفالت در راه‌های اصلی و روستایی کشور در سال جاری اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به مصوبه هیات وزیران، روکش و بهسازی آسفالت به خصوص در راههای روستایی امسال با قدرت بیشتری انجام می‌شود.

بذرپاش در خاتمه گفت: سال گذشته حدود سه هزارکیلومتر جاده روستایی احداث و حدود ۶ هزار کیلومتر بهسازی و روکش آسفالت در راه‌های روستایی کشور انجام شد که این میزان در سال جاری افزایش خواهد یافت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.