کد خبر : 25672
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۹:۵۹

با اجرای نمایش‌های بومی‌محلی در کانون رودسر؛

صدای پای بهار به‌گوش رسید

صدای پای بهار به‌گوش رسید
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان رودسر، با مجموعه نمایش‌های «صدای پای بهار»، به استقبال بهار قرآن و طبیعت رفت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران‌ گیل:
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان رودسر در آستانه بهار قرآن و طبیعت، مجموعه نمایش‌های بومی‌محلی«صدای پای بهار» را با حضور امام‌جمعه، اولیای تربیتی و بیش از ۲۵۰ دانش‌آموز مدارش شهرستان روی صحنه‌ برد.

در این حرکت فرهنگی هنری که به‌منظور افزایش نشاط اجتماعی، آشنایی افزون‌تر مخاطبان با آیین‌ها و سنت‌های بومی‌محلی و تلاش برای صیانت از این داشته‌های فرهنگی صورت‌گرفت، بخشی از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری مربیان و اعضای کانون پرورش فکری نیز به نمایش‌گذاشته‌ شد.

برهمین اساس، گروه‌ نمایشی کانون‌ پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان،در قالبی به هم‌پیوسته، نمایش‌های آیینی‌سنتی «نوروزخوانی»، «عروس گوله»، «رابه چره» را به سرپرستی منیژه واحد، مربی هنری به اجرا گذاشت و با استقبال گسترده مخاطبان روبرو شد.

امام جمعه شهرستان رودسر هم از حاضران در این ویژه‌برنامه بود و ضمن قدردانی از تلاش‌های موثر و ارزش‌مند مربیان کانون برای پاس‌داشت فرهنگ‌ ایرانی‌ اسلامی، از اهمیت طرح‌ریزی این برنامه‌ها برای نسل کودک و نوجوان صحبت‌ کرد.

حجّت‌الاسلام و المسلمین ابوالقاسم ابراهیمی نوری در ادامه،از تمایل ذاتی بشر به نو شدن و استقبال از نوگرایی سخن‌گفت و افزود: استقبال از بهار قرآن و طبیعت را در فطرت انسان ریشه‌دارد.

وی برهمین اساس نیز اجرای ویژه‌ برنامه‌های بومی‌ محلی را هوشمندانه بستری برای تقویت باورهای دینی آینده‌سازان ارزیابی‌ نمود و استمرار این حرکت‌های فرهنگی‌ هنری را خواستار شد.

منبع: روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.