کد خبر : 5786
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۹:۵۷

مدیرکل شیلات گیلان اعلام کرد؛ حضور پررنگ شیلات گیلان در همایش ملی خاویار ایران

مدیرکل شیلات گیلان اعلام کرد؛ حضور پررنگ شیلات گیلان در همایش ملی خاویار ایران

به گزارش پویشگران گیل: مدیرکل شیلات گیلان گفت: بر اساس برنامه ریزی و زمان سنجی، شرکت‌های تولید کننده خاویار پرورشی گیلان با آمادگی کامل و قدرتمند در همایش ملی خاویار ایران شرکت خواهند کرد. کوروش خلیلی اظهار کرد: گیلان ظرفیت‌های اقتصادی دریا پایه خوبی دارد و در حوزه تولیدات شیلاتی هم حرف زیادی برای گفتن

به گزارش پویشگران گیل:
مدیرکل شیلات گیلان گفت: بر اساس برنامه ریزی و زمان سنجی، شرکت‌های تولید کننده خاویار پرورشی گیلان با آمادگی کامل و قدرتمند در همایش ملی خاویار ایران شرکت خواهند کرد.
کوروش خلیلی اظهار کرد: گیلان ظرفیت‌های اقتصادی دریا پایه خوبی دارد و در حوزه تولیدات شیلاتی هم حرف زیادی برای گفتن داریم.
وی با اشاره به توانمندی‌های شیلاتی گیلان افزود: گیلان یکی از قطب‌های تولیدات شیلاتی در کشور است و سهم مهمی در اشتغالزایی استان دارد.
مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به برگزاری همایش ملی خاویار ایران در پایتخت بیان کرد: بر اساس برنامه ریزی و زمان‌سنجی، شرکت‌های تولیدکننده خاویار پرورشی استان گیلان در همایش ملی خاویار ایران حضوری موفق و پررنگ خواهند داشت.
خلیلی با اشاره به روز ملی خاویار ادامه داد: علامت خاویار ایران در دنیا جایگاه نخست را دارد و بسیاری از کشورها تولیدات خاویاری شأن را با برند خاویار ایرانی عرضه می‌کنند.
وی با اشاره به فعالی ۱۰۰ مزرعه پرورش خاویار در استان گیلان، افزود: گیلان با وجود تقریباً ۱۰۰ مزرعه خاویاری و تولید ۱۵۶۰ تن ماهی خاویاری پرورشی و تولید ۸ تن خاویار در سال گذشته استان پیشرو در صادرات خاویار ایران بوده است.
مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به قابلیت‌های تولیدات شیلاتی استان بویژه در بخش خاویار بیان کرد: برابر برنامه تحول بخش کشاورزی تولید ماهیان خاویاری باید در استان گیلان، به دو برابر وضع کنونی برسیم که با توجه به هزینه فایده مناسب پرورش ماهیان خاویاری خصوصاً فیل ماهی و ازون برون این امکان قطعاً به طور کامل قابل تحقق است.
گفتنی است، هشتمین همایش ماهیان خاویاری، نمایشگاه خاویار و صنایع وابسته با هدف حفظ نشان یا برند خاویار ایرانی، ۲۷ تیر ماه، به میزبانی تهران برگزار می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.