کد خبر : 23670
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹

با دستور رییس جمهور؛

پنج طرح سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد انزلی افتتاح شد

پنج طرح سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد انزلی افتتاح شد
واحد تولید کابل شبکه‌ای با ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار و ایجاد اشتغال برای ۲۰ نفر و یک مجتمع تجاری و خدماتی با سرمایه گذاری پنج هزار میلیارد ریالی و اشتغالزایی ۳۰۰ نفری در منطقه آزاد انزلی بهره‌برداری شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

به نقل از مدیریت روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد انزلی به مناسبت جشن های چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، پنج طرح سرمایه گذاری در این منطقه با دستور دکتر آیت ا… سیدابراهیم رییسی، رییس جمهور در آیین افتتاح و بهره برداری از طرح های سرمایه گذاری مناطق آزاد کشور به صورت همزمان افتتاح شد.
براین اساس طرح های سرمایه گذاری که مورد بهره برداری قرار گرفت، بخش خصوصی مشغول به فعالیت در نخستین منطقه آزاد شمال کشور هشت هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری نموده و زمینه اشتغالزایی برای ۵۵۰ نفر به صورت مستقیم مهیا شده است.
بنابراین گزارش طرح‌های فوق مشتمل بر افتتاح واحد تولیدی پوشاک با 1000 میلیارد ریال سرمایه گذاری و ۱۳۰ نفر اشتغالزایی، بهره برداری از کارخانه تولید مواد غذایی با ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال برای ۸۰ نفر، و شروع به کار رسمی واحد تولید محصولات بهداشتی با ۲۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغالزایی برای ۲۰ نفر می باشند.
از سوی دیگر واحد تولید کابل شبکه‌ای با ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار و ایجاد اشتغال برای ۲۰ نفر و یک مجتمع تجاری و خدماتی با سرمایه گذاری پنج هزار میلیارد ریالی و اشتغالزایی ۳۰۰ نفری نیز امروز به طور همزمان با طرح های سرمایه گذاری و زیرساختی مناطق آزاد کشور افتتاح شد.
هم اکنون در منطقه آزاد انزلی 76 طرح سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی با ارزش 32 هزار(32000) میلیارد تومان در حال تکمیل می باشند و طرح های زیرساختی سازمان منطقه آزاد انزلی نیز با اعتبار 10 هزار(10000) میلیارد تومانی در احداث می باشد که از این میان مهمترین طرح ملی در آستانه افتتاح رسمی، اتصال مجتمع بندری کاسپین به خط ریل سراسری است که با بهره برداری از آن نه تنها دو دریای شمالی و جنوبی کشورمان به یکدیگر وصل می شوند بلکه اصلی ترین زیرساخت فعالیت کریدور شمال جنوب تکمیل می گردد و فرصت مناسبی برای گسترش مناسبات کشورهای حاشیه دریای کاسپین و اتحادیه اقتصادی اوراسیا با دولتهای جنوبی دریای عمان و خلیج فارس فرآهم می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.