کد خبر : 422
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹

معیار ارزیابی سالیانه فرمانداران گیلان بر اساس توجه به موضوع کتاب و کتابخوانی خواهد بود

معیار ارزیابی سالیانه فرمانداران گیلان بر اساس توجه به موضوع کتاب و کتابخوانی خواهد بود

به گزارش پویشگران گیل: سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان و جمعی از روسای کتابخانه‌های عمومی استان با تاکید بر راه اندازی کتابخانه مرکزی رشت، معیار ارزیابی سالیانه فرمانداران گیلان را بر اساس توجه به موضوع کتاب و کتابخوانی عنوان کرد. محمد جلایی، سرپرست معاونت

به گزارش پویشگران گیل: سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان و جمعی از روسای کتابخانه‌های عمومی استان با تاکید بر راه اندازی کتابخانه مرکزی رشت، معیار ارزیابی سالیانه فرمانداران گیلان را بر اساس توجه به موضوع کتاب و کتابخوانی عنوان کرد.
محمد جلایی، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با یاسر تقوی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان، معاونین و جمعی از روسای ادارات کتابخانه های عمومی شهرستان‌ها دیدار کرد.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان در این نشست که با هدف دیدار با متولیان امور ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان گیلان صورت پذیرفت با مرور خاطرات خود از حضور در کتابخانه‌های عمومی و بهره مندی از منابع غنی این مراکز اظهار کرد: کتاب گوهر نایاب و دوست مهربان انسان‌ها است و باید از آن بهره فراون گرفت.
محمد جلایی با بیان اینکه علاقه فراوانی به کتاب و کتابخوانی دارد، افزود:کتابخوانی یکی از کارهای مهمی است که به همه مردم و مسئولان توصیه می‌شود.
معاون استاندار گیلان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه کتاب و کتابخوانی بیان کرد:مسئولان باید نسبت به کتاب و کتابخوانی دغدغه مند باشند و برای ترویج این فرهنگ تلاش کنند.
جلایی، کتاب را جزو پنج نیاز مهم بشر دانست و اضافه کرد: در کنار اقتصاد، خانواده و بهداشت، تعلیم و تربیت چیزی است که بدون کتاب معنا پیدا نمی‌کند.
وی با تاکید بر راه‌اندازی کتابخانه مرکزی رشت افزود: راه اندازی کامل کتابخانه مرکزی رشت مطالبه جدی فرهنگ دوستان گیلانی است.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با بیان اینکه همه شهرها و بخش ها و روستاهای مستعد باید دارای کتابخانه عمومی باشند از تلاش های مجموعه کتابخانه های عمومی استان برای رایزنی با مسئولین مناطق مختلف گیلان برای تحقق این امر تشکر کرد.
جلایی با بیان اینکه اهل کتاب افراد موفق و توانمندی هستند، گفت: مردم در مراوده با افراد کتابخوان لذت می‌برند و نشست و برخاست با اندیشمندان را دوست می‌دارند.
وی در پایان صحبت های خود با تاکید بر استفاده از ابزارهای حاکمیتی برای توسعه امر کتابخوانی، به لزوم توجه فرمانداران به بحث برگزاری جلسات انجمن اشاره و همه مسئولین استان بویژه فرمانداران شهرستان‌ها را برای همراهی با مجموعه کتابخانه‌های عمومی فراخواند و گفت: معیار ارزیابی سالیانه فرمانداران گیلان بر اساس توجه به موضوع کتاب و کتابخوانی خواهد بود
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان نیز در ابتدای این نشست صمیمی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی استان گیلان به کارکردهای مختلف این مراکز اشاره کرد.
یاسر تقوی با بیان اینکه ۸۵ کتابخانه عمومی در سراسر استان گیلان رسالت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم را عهده دار هستند از تبدیل شدن کتابخانه‌ها به مراکز فرهنگی، اجتماعی،آموزشی و مکانی مناسب برای رشد اگاهی های کودکان و مادران خبر داد.
تقوی باردیگر دغدغه های مقام معظم رهبری در حوزه کتاب و کتابخوانی را یادآور شد و گفت: معظم له در بازدید از سی و چهارمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که مدت سه ساعت به طول انجامید توصیه‌های مهمی در این حوزه به متولیان امر،عموم مردم و ناشرین بیان کردند و همگان را به رفع موانع و مشکلات در این حوزه دعوت کردند.
وی با اظهار نگرانی در خصوص عدم درک درست برخی مسئولین نسبت به موضوع کتاب نیز گفت: در دولت سیزدهم که با شعارفرهنگی آغاز بکار کرد و تلاش و دغدغه‌های جدی در این حوزه دارد، برازنده نیست افرادی که هیچگونه احساس تعلقی به کتاب ندارند در مسئولیت های مختلف ایفای نقش کنند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان همچنین به وضعیت کتابخانه مرکزی شهر رشت به عنوان بزرگترین کتابخانه شمال کشور نیز اشاره کرد و مزیت های تکمیل این مرکز فرهنگی را یادآور شد.
یاسر تقوی با بیان اینکه بیش از ۴۸ خدمت فرهنگی، آموزشی و اجتماعی در کتابخانه مرکزی رشت برای شهروندان ارائه خواهد شد، به مشکلات متعدد در مسیر بهره‌برداری کامل آن نیز پرداخت و از معاون استاندار گیلان برای پیگیری و حل این مشکل و تسریع در بهره مندی مردم از این امکان درخواست کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.