کد خبر : 17752
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۷

رییس اتاق بازرگانی گیلان:طرح تسهیل روابط ارزی فعالان اقتصادی روس و ایران تهیه شده است

رییس اتاق بازرگانی گیلان:طرح تسهیل روابط ارزی فعالان اقتصادی روس و ایران تهیه شده است
روسیه در حال حاضر برنامه‌های بسیاری از جمله ملاقات و بازدیدهای بیشتر به منظور انعقاد قراردادهای همکاری برای توسعه روابط اقتصادی با ایران دارد.

به گزارش پویشگران گیل:
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان گفت: این اتاق طرحی برای تسهیل روابط ارزی و تجاری فعالان اقتصادی روس و ایران را تهیه و ارائه کرده است.
قاسم رضائیان در جلسه ای که با حضور گروهی از فعالان تجاری و اقتصادی روسیه در اتاق بازرگانی گیلان برگزار شد، گفت: این اتاق با راه‌اندازی بانک اطلاعاتی در وب‌سایت این اتاق و شفاف سازی اطلاعات بستر را برای تعامل و همکاری بی واسطه و مستقیم بین فعالان اقتصادی را ایران و روس فراهم کرده است.
وی همچنین با ارائه توضیحاتی در خصوص مسئله نقل و انتقال ارز گفت: زیرساخت‌های لازم برای تبادل ارز میان ایران و روسیه فراهم است، اما مشکل اساسی چند نرخی بودن قیمت ارز در ایران است.
وی تصریح کرد:در این راستا طرحی جهت رفع مشکل نقل و انتقال ارز، مختص ایران و روسیه، به دولت و اتاق های سراسر کشور ارسال شد که تصویب و اجرای آن در دست پیگیری است.
وی ادامه داد: در صورت اجرای این طرح، روابط تجاری میان ایران و روسیه چندین برابر خواهد شد و می توان از فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود میان دو کشور حداکثر بهره را برد.
رضائیان با اشاره به راه اندازی وب سایت جدید اتاق بازرگانی و تشکیل بانک اطلاعاتی فعالان اقتصادی گفت: ظرفیت‌های تولیدی، صنعتی، کشاورزی، گردشگری، فناوری، معدنی در این سایت در حال تکمیل و به روزرسانی است و تمامی این اطلاعات به صورت شفاف در اختیار همه تولیدکنندگان و تجار قرار خواهد گرفت تا بتوانند به صورت مستقیم و بدون واسطه با یکدیگر تعامل برقرار کنند.
نماینده تجار روسی نیز ضمن ابراز خرسندی از سفر به استان گیلان و تشکر از حمایت های اتاق بازرگانی گیلان، هدف از این سفر را گسترش فعالیت‌های تجاری و بازرگانی و ایجاد ارتباطات بدون واسطه میان شرکت ها اعلام کرد.
الکساندر سیواک اظهار داشت: روسیه در حال حاضر برنامه‌های بسیاری از جمله ملاقات و بازدیدهای بیشتر به منظور انعقاد قراردادهای همکاری برای توسعه روابط اقتصادی با ایران دارد.
وی گفت: یکی از مشکلات توسعه همکاری های اقتصادی و تجاری بین تجار ۲ کشور نقل و انتقالات پولی و بانکی است که توسط دولت‌ها در دست پیگیری و مذاکره است.
سیواک اضافه کرد: هم اکنون مذاکراتی با برخی تولیدکنندگان ایرانی برای تولید و سرمایه گذاری مشترک در خاک کشور روسیه درحال انجام است و دولت روسیه از فعالیت های مشترک اقتصادی با ایران حمایت های لازم را دارد.
در پایان این جلسه مذاکرات در قالب یادداشت تفاهم همکاری فی مابین اتاق بازرگانی و شرکت بازرگانی روسی به امضاء رسید.

 

 

 

منبع:ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.