کد خبر : 21729
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۹:۳۷

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان؛

نقش مهم بانوان در نهادینه‌سازی فرهنگ استفاده بهینه از برق

نقش مهم بانوان در نهادینه‌سازی فرهنگ استفاده بهینه از برق
محمود دشت بزرگ:در دوران دفاع مقدس، نقش اصلی و فرا نقش،متعلق به مادران شجاع میهن‌مان بود که با فراخوان امام راحل، بی‌درنگ فرزندان خود را آماده و مهیا برای جنگ حق علیه باطل نمودند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران گیل:

دکتر محمود دشت بزرگ مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان ضمن تبریک روز زن، روز مادر و ولادت با سعادت فاطمه اطهر(س)گفت: شهرت و عظمت فاطمه زهرا(س) به خاطر شخصیت‌های بزرگ پیامبر مکرم اسلام و امام علی بودند که در مسیر زندگی حضرت فاطمه(س)، بانوی عالمین قرار داشتند.
وی افزود: به برکت وجود این دو شخصیت بزرگ معنوی و روحانی، در عصری که معروف و مشهور به مردسالاری بود، فاطمه(س) موفق شد برای سایر بانوان اسوه و مرجع مهمی باشد و حتی نقل شده که پیامبر عظیم الشان اسلام، بیشترین تاثیر پذیری را از شخصیت والای فاطمه زهرا داشتند.
محمود دشت بزرگ گفت: اولین ویژگی بزرگ این بانوی گرانقدر اسلام، ویژگی‌های فردی ایشان بود که مرجع و محل رجوع بسیاری از افراد در جامعه اسلامی و جامعه جهانی است و به برکت وجود او، روز زن و روز مادر شکل گرفت و نام گذاری شد.
وی در ادامه افزود: دومین ویژگی خاص او، ویژگی‌های خانوادگی اش بود که هم مادری بزرگ و هم زنی الگو و نمونه بود و علاوه بر آن فرزندان بزرگی را پرورش داد و در واقع جانشین پروری کرد.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان گفت:سومین ویژگی این بانوی بزرگ اسلام، ویژگی‌های اجتماعی او بود که در اجتماعات و جمع‌های مختلف آن دوره حضور داشتند و مرجع و مرکزی برای وحدت تمامی اقشار دوران پیامبر(ص) و امام علی(ع) بودند.
وی تصریح کرد: وظیفه ما در جامعه امروزی این است که به پیروی از دخت گرامی نبی مکرم اسلام و کوثر قرآن، که در تهدیدات مختلفی که جامعه اسلامی آن موقع با آن مواجه بود، از امام زمانشان حمایت می‌کردند و ولایت مدار بودند، ما هم پیرو و پشتیبان ولایت فقیه باشیم و با رفتار و عملکردمان، تهدیدات مختلف را تبدیل به فرصت کنیم و نگذاریم آسیبی به انقلاب اسلامی و کشور عزیزمان وارد شود.
محمود دشت بزرگ در خصوص دیگر ویژگی‌های مهم فاطمه زهرا(س) گفت: این بانوی بزرگ اسلام ،نه تنها از استکبار تبعیت نکردند بلکه با استقلالی که داشتند همیشه و همه جا با کفر و استکبار مخالفت می‌کردند.
وی اضافه کرد: حضور میدانی و جهادی ایشان در عرصه‌های مختلف، ویژگی بارز دیگر ایشان بودند که بانوان باید از آن درس بگیرند. بانوان باید در حوزه عملیاتی شرکت و در فصول مختلف که با اوج بار مواجه هستیم با انجام نقش مهم و خطیر خود در عرصه‌های فردی،خانوادگی و اجتماعی در زمینه استفاده بهینه از برق، فرهنگ استفاده بجا، منطقی و هوشمندانه از انرژی برق را نهادینه نمایند.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان با اشاره به دوران پرافتخار دفاع مقدس گفت: در دوران دفاع مقدس، نقش اصلی و فرا نقش،متعلق به مادران شجاع میهن‌مان بود که با فراخوان امام راحل، بی‌درنگ فرزندان خود را آماده و مهیا برای جنگ حق علیه باطل نموده و در هنگام شنیدن شهادت فرزندشان با سعه صدر و صبر، موجب استقامت و تقویت پیکره انقلاب و شجره طیبه انقلاب اسلامی می‌شدند.
وی با اشاره به نقش حساس و بزرگ سرباز بزرگ انقلاب،سردار شهید سلیمانی در مقابله با دشمنان و زمین‌گیر کردن آنها، گفت: این سردار رشید اسلام که دشمنان از او به شدت می‌هراسیدند، احترام بسیار زیادی برای مادرشان قائل بودند و این بیانگر نقش عظیم و بی‌بدیل مادر بزرگوار این شهید بزرگ در پرورش و تربیت ایشان بود که چنین سرباز بابصیرت و ولایت مداری را تقدیم انقلاب و اسلام کردند.
محمود دشت بزرگ در خصوص استفاده از توانمندی‌های بانوان، گفت:باید سوابق، قابلیت‌ها و  ویژگی‌های تخصصی بانوان شرکت و حتی همسران آقایان همکار شرکت در زمینه‌های مختلف علمی،اجتماعی، هنری، ورزشی احصا،جمع آوری و ارائه شود تا با بررسی،ارزیابی و بکارگیری آن،ضمن توسعه و رشد اهداف شرکت، به ارتقا ظرفیت‌ها و پتانسیل منابع انسانی کمک کنیم.
گفتنی است در این آیین که همراه با مولودی خوانی بود، پاک نعمت مشاور امور بانوان مدیرعامل، گزارشی از عملکرد بانوان شرکت ارائه داد و حجت الااسلام شیرزاد در وصف حضرت زهرا (س) سخنانی بیان نمود و در خاتمه این آیین و پس از ارائه نظرات و پیشنهادات توسط بانوان، با اهدا هدایا و لوح سپاسی از زحمات و تلاش‌های آنان قدردانی شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.