کد خبر : 18752
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۱

برگزاری دومین مرحله محفل مشاعره ترنم باران با حضور دانش آموزان مدارس گیلان

برگزاری دومین مرحله محفل مشاعره ترنم باران با حضور دانش آموزان مدارس گیلان
دومین مرحله محفل مشاعره ترنم باران کتابخانه های عمومی استان گیلان پس از برگزاری اولین مرحله این ویژه برنامه فرهنگی و انتخاب 3 برگزیده آن در بخش بزرگسالان، با حضور و رقابت دانش آموزان مدارس گیلان و معرفی 4 دانش آموز برتر در کتابخانه مرکزی رشت برگزار شد.

به گزارش پویشگران گیل:

همزمان با هفته کتاب و با همکاری مشترک اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان، آموزش و پرورش استان و محفل ادبی دکتر معین کتابخانه‌های عمومی گیلان، دومین مرحله محفل مشاعره ترنم باران پس از برگزاری اولین مرحله این ویژه برنامه فرهنگی و انتخاب 3 برگزیده آن در بخش بزرگسالان، با حضور و رقابت 15 دانش آموز از مدارس گیلان در کتابخانه مرکزی رشت برگزار شد.
در این ویژه برنامه فرهنگی که با حضور یاسر تقوی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان، حسن پیر اولیا، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش پرورش گیلان، زهرا بدن آرا، معاون امور کتابخانه ها و همکاری ها؛ مرتضی ذوقی،رئیس اداره فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش استان گیلان؛ فرزاد خوشه چین، شاعر برجسته گیلانی، محقق و پژوهشگر فرهنگ و ادبیات گیلان؛ بهرام مژدهی، دبیر محفل ادبی دکتر معین و استقبال بی‌نظیر شعرا، چهره‌های فرهنگی و علاقمندان به شعر و ادب در محافل ادبی کتابخانه های عمومی برگزار شد، 15شاعر دانش با یکدیگر به رقابت پرداختند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در این برنامه فرهنگی با اشاره به آمادگی مجموعه کتابخانه‌های عمومی استان گیلان برای حمایت از برنامه های فرهنگی با محوریت شعر و ادبیات در غالب های مختلف، برگزاری محفل ترنم باران با حضور شعرا در دو بخش بزرگسالان و دانش اموزان را در راستای مسئولیت های فرهنگی کتابخانه های عمومی برشمرد.
وی شعر را ابزاری برای انتقال مفاهیم اصلی در حوزه های مختلف برشمرد و از دانش اموزان خواست تا مطالعه، ممارست و تمرین به تقویت ذوق ادبی خود کمک کرده و در راستای اعتلای فرهنگ و ادب ایران اسلامی تلاش کنند. وی همچنین از دانش آموزان خواست تا با کودکان مظلوم غزه همدردی کنند و آن ها حمایت نمایند.
در ادامه این نشست از میان 15 دانش آموز شاعر 4 تن از شعرا بنام های هستی جعفرنیا، عقیق حسنی،شادن شاکری و سوگند سمیع زاده از بین 15 دانش اموز شاعر موفق به کسب امتیاز و برگزیده این مسابقه مشاعره شدند.
گفتنی است مرضیه شمسی پرشکوه کتابدار کتابخانه عموم کودکان باران رشت و از شعرای گیلانی است که کتاب شعر (دوشنبه اول اردیبهشت)، جواد پیشنماز و مریم پیله ور از شعرای جوان و برجسته گیلان و عضو محفل ادبی دکتر معین اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان در مرحله نخست محفل مشاعره ترنم باران با رقابت با 12 شاعر دیگر به برتری در مرحله بزرگسالان نخستین محفل مشاعره ترنم باران رسیدند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.