کد خبر : 22519
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۱

استاندار در ستاد خدمات سفر گیلان:

دستگاه‌ها تمهیدات میزبانی از مسافران نوروزی را فراهم کنند

دستگاه‌ها تمهیدات میزبانی از مسافران نوروزی را فراهم کنند
عباسی:دستگاه‌های اجرایی باید پیش از ایام نوروز با انسجام و هماهنگی برای خدمات‌رسانی مطلوب به مسافران تمهیدات لازم را فراهم کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

اسدالله عباسی در جلسه ستاد خدمات سفر گیلان با بیان اینکه سفرهای نوروزی بعد از برگزاری انتخابات ۱۱ اسفند (دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری) با شور و نشاط آغاز خواهد شد، اظهار کرد: باید با برنامه‌ریزی امکانات لازم برای مسافران نوروزی در استان مهیا شود و تمهیدات لازم در این ارتباط در دستور کار قرار گیرد.
وی گیلان را از استان‌های گردشگرپذیر و مقصد گردشگری عنوان و افزود: باید با تمهیدات لازم، ایجاد امکانات و رفع کاستی‌ها در حوزه‌های مختلف اعم از راه‌ها، فضای مطلوب را برای مسافران فراهم کرد.
نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر اینکه هر یک از دستگاه‌ها در استان به وظایف خود برای خدمات رسانی مطلوب به مسافران بپردازند، خاطرنشان کرد: مسئولان دستگاه‌ها باید اقدامات و برنامه‌های خود را برای میزبانی از مسافران نوروزی قبل از اسفند ارایه دهند.
وی بر لزوم مدیریت درست ورودی‌های گیلان و توجه به این مهم توسط دستگاه‌های مربوطه تاکید کرد و افزود: اقامتگاه‌های بین راهی با امکانات لازم اعم از نمازخانه باید مورد توجه قرار گیرد و جایگاه‌های سوخت نیز نظارت شود.
عباسی با تاکید بر ضرورت فعالیت مساجد استان گیلان برای اقامه نماز پنج گانه در جهت رفاه حال مسافران و گردشگران و در نظرگرفتن اعتباراتی برای این مهم اظهار کرد: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با عید نوروز باید شئونات اسلامی در مراکز پذیرایی، رستوران ها و هتل ها با دقت نظر کافی رعایت شود.
وی با بیان اینکه افزایش نشاط اجتماعی باید با حفظ حرمت ماه مبارک رمضان باشد، خاطرنشان کرد: مسافران باید به این موضوعات توجه کنند؛ به احدی اجازه حرمت شکنی داده نمی شود؛ نیروی انتظامی و دستگاه های مربوطه بر این موضوعات نظارت کنند.
نماینده عالی دولت در استان گیلان در ادامه اظهار کرد: با توجه به افزایش مصرف نان با ورود مسافران نوروزی به استان ضروریست تا در تامین آرد تمهیدات لازم اندیشیده شود تا مشکلی ایجاد نشود.
وی با بیان اینکه برنامه ریزی لازم برای تامین اقلام اساسی و میوه شب عید صورت گیرد، اضافه کرد: با تشکیل ستاد تنظیم بازار؛ نظارت بر بازار با جدیت انجام شده و اجازه فروش اجناس با قیمت بالاتر از نرخ مصوب داده نشود.
استاندار گیلان با تاکید بر زیباسازی شهرهای مختلف استان پیش از نوروز افزود: پایانه‌های مسافربری و فرودگاه‌ رشت برای پذیرش مسافران نوروزی نیز آمادگی داشته باشند.
در این جلسه که فرمانداران شهرستانهای استان به صورت ارتباط تصویری حضور داشتند؛ شماری از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان گیلان و فرمانداران رشت، آستارا و رودسر درباره اقدامات و برنامه‌ها برای ارایه خدمات سفر نوروزی مطالبی را ارایه دادند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.