کد خبر : 25468
تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۱

آغاز نوبت‌گیری مجدد سنجش نوآموزان از اول فروردین ۱۴۰۳

آغاز نوبت‌گیری مجدد سنجش نوآموزان از اول فروردین ۱۴۰۳
۲۷ پایگاه سنجش سلامت در حال حاضر در استان گیلان فعال هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران‌ گیل:

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان گیلان گفت: والدین نوآموزان می‌توانند از ۱ فروردین تا ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ با مراجعه به سامانه خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی https://my.medu.ir نسبت به آغاز فرایند سنجش فرزندان و انجام نوبت‌گیری اقدام کنند.

جهانگیر عبدی با اشاره به شروع مجدد نوبت‌گیری سنجش نو‌آموزان پیش دبستانی از ابتدای سال ۱۴۰۳ اظهار داشت: والدین نوآموزان تا  ۳۱ اردیبهشت فرصت دارند برای ثبت و ویرایش اطلاعات فرزند خود جهت نوبت‌گیری،به سامانه My.medu.ir مراجعه کنند.

وی با بیان عدم ثبت‌نام تعدادی از نوآموزان پیش دبستانی در برخی مناطق،خاطرنشان کرد: با توجه به این که ثبت‌نام قطعی نوآموزان در سال تحصیلی آینده منوط به اجرای طرح سنجش سلامت خواهد بود؛ ضروری است والدین نسبت به فرآیند صدور نوبت و مراجعه به پایگاه‌های سنجش سلامت اقدامات لازم را انجام دهند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان گیلان با اشاره به مدارک مورد نیاز برای سنجش سلامت نوآموزان گفت: والدین می توانند با در دست داشتن اصل شناسنامه خود و فرزند شان، اصل کارت واکسیناسیون،یک قطعه عکس و تصویر نوبت از سامانه خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به پایگاه‌های سنجش سلامت رجوع کنند. عبدی افزود: برای جلوگیری از تداخل نوبت گیری و ازدحام بی مورد، اولیای نوآموزان فقط به پایگاه‌های سنجش منطقه شهرستان محل اقامت خود مراجعه نمایند.

وی درباره دانش آموزان جامانده پایه‌های اول و بالاتر که سنجش بدو ورود را انجام نداده‌اند یا مدارک سنجش آنان ناقص است، اظهار داشت: مدیران مدارس ابتدایی موظفند هر چه سریع تر نسبت به شناسایی و ارجاع این دسته از دانش آموزان به پایگاه های سنجش سلامت اقدامات لازم را انجام دهند. همچنین مدیران مدارس براساس نتیجه سنجش انجام گرفته نسبت به ثبت نام نوآموزان در سامانه سیدا اقدام کنند که اطلاعات لازم در خصوص نحوه ورود مدیران به سامانه و دریافت نتیجه سنجش به آنان اعلام شده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان گیلان پیش‌بینی نمود تا پایان خرداد حدود ۲۸ هزار و ۸۲  نوآموز زیر پوشش سنجش سلامت قرار بگیرند، گفت:۲۷ پایگاه سنجش سلامت در حال حاضر در استان گیلان فعال هستند و شرط اصلی ثبت نام کلاس اول در مدارس، سنجش سلامت است و برای این کار والدین باید به پایگاه‌‌های سنجش مراجعه کنند تا بینایی،شنوایی،آمادگی تحصیلی و سطح سلامت دانش ‌آموز ارزیابی ‌شود.
پدر و مادر نوآموزان می‌بایست ابتدا به سایت
 my.medu.ir  مراجعه کرده ،فرم‌های مربوط را تکمیل نمایند تا نوبت‌گیری برای آزمون انجام شود.

منبع:اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.