کد خبر : 22252
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۳

معاونت فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان:

به روزرسانی تجهیزات کمک ناوبری بنادر استان گیلان

به روزرسانی تجهیزات کمک ناوبری بنادر استان گیلان
زراعت طلب:تامین و راه اندازی تجهیزات با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال صورت پذیرفت. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان از به روز رسانی تجهیزات کمک ناوبری ایستگاه‌های ساحلی و شناور جستجو و نجات این اداره کل خبر داد.
بهرام زراعت طلب با اعلام این خبر گفت: از اهداف مهم سازمان بنادر ودریانوردی افزایش قدرت و کارایی عملیات جستجو و نجات دریایی و همچنین پوشش رادیویی و ردیابی کشتی های متردد در محدوده تحت حاکمیتی بنادر می‌باشد.

وی افزود: در راستای اجرای بهینه و استاندارد این وظیفه، اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان نسبت به روز رسانی رادار شناور ناجی۱۴، تامین و راه اندازی دستگاه شناسایی خودکار شناورها (AIS) در ایستگاه مخابراتی بندر چمخاله و به روز رسانی تجهیزات سامانه SSB بندر انزلی اقدام کرد.

معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به اعتبار این تجهیزات کمک ناوبری، خاطرنشان کرد: تامین و راه اندازی تجهیزات با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال صورت پذیرفت.

زراعت طلب با اشاره به تاثیرات این تجهیزات بر افزایش بهره وری و ناوبری شناورها، تصریح کرد: افزایش برد دیداری و مانوری عملیات‌های نجات دریایی در شرایط نامناسب آب و هوایی،دریافت داده‌های دقیق و به روز کشتی ها و شناورهای متردد توسط مراکز کنترل ترافیک دریایی و مراکز جستجو و نجات دریایی استان و در نتیجه اجرای ایمن عملیات دریانوردی و کاهش سوانح دریایی منجر خواهد شد.

 

منبع:روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.