کد خبر : 24398
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۶

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان:

طرح هادی هدایت گر توسعه و عمران روستاها است

طرح هادی هدایت گر توسعه و عمران روستاها است
دائمی:طرح هادی هدایت گر و از جمله اقدامات مهم برای توسعه و عمران روستاها است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

مهندس حامد دائمی در حاشیه جلسه کمیته تصویب طرح‌های هادی روستاهای استان گیلان گفت: امروزه طرح هادی روستایی مهمترین ابزار مدیریت توسعه روستایی است که علاوه بر جنبه‌های کالبدی روستاها،جنبه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.
مدیرکل بنیاد مسکن گیلان افزود: طرح هادی یا به عبارتی طرح جامع توسعه روستایی از جمله اقدامات مهم برای توسعه و عمران روستاها است، این طرح مصوبه‌ای برای هدایت عملیات سازندگی و آبادانی در روستاها با آگاهی از وضعیت فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی آن‌ها است.
وی با بیان اینکه طرح‌های هادی روستاهایی که نیازمند به بازنگری هستند باید متناسب با نیازها و خواسته روستاییان مورد تجدیدنظر قرار گیرد، اضافه کرد: بازنگری طرح هادی پس از اتمام دوره ۱۰ ساله طرح مصوب قبلی روستا انجام می‌گیرد، البته پیشنهادات طرح هادی قبلی روستا در ابعاد محیطی،جمعیتی، اجتماعی و اقتصادی و میزان تحقق پذیری آن‌ها نیز باید بررسی و تحلیل شده و تأیید شوند.
مدیرکل بنیاد مسکن گیلان در موضوع تأمین زمین گفت: نخستین اولویت بنیاد مسکن،تملک اراضی ملی در روستاهایی است که ظرفیت ساخت مسکن را دارند.
وی گفت:با توجه به مشکلات عدیده برای افراد فاقد مسکن، تلاش خواهیم کرد تا مسکن روستایی را برای این افراد در روستاها و شهرهای کوچک تأمین کنیم.
دائمی تصریح کرد: در این جلسه اراضی ۹ روستا در ۶ شهرستان استان با مساحت تقریبی ۳۲ هکتار جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در روستاها بررسی اولیه انجام گردید و طرح هادی روستاهای چینی‌جان شهرستان رودسر و مجموعه روستایی لفمجان شهرستان لاهیجان شامل روستاهای بالامحله مالفجان پایین محله لفمجان – بازار سر لفمجان – لمک محله لفمجان – لاحشر – خوبده – کلنگران و جوپیش تصویب شد.

 

منبع: مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.