کد خبر : 24894
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹

رئيس اداره حفاظت محيط زيست لاهیجان:

دستگيری ۹ شكارچي پرنده همزمان با بارش برف سنگين

دستگيری ۹ شكارچي پرنده همزمان با بارش برف سنگين
امیری: در سرما پرندگان بي‌دفاع توسط عده ای از افراد سودجود شكار مي‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

علی امیری گفت: با توجه به بارش برف و لزوم حفاظت و حراست از عرصه‌های طبیعی با انجام گشت‌های مستمر شبانه‌روزی حتی در روزهای تعطیل با همکاری مامورین انتظامی کلانتری ها و پلیس امنیت شهرستان، موفق به دستگیری ۹ شکارچی شدیم که پس از تنظیم صورتجلسه اقدامات قانونی انجام شد.
وي افزود: از اين افراد متخلف نه قبضه سلاح شکاری كشف و ضبط شد و پرونده آنان پس از سير مراحل قانوني به دستگاه قضا تحويل داده شد.
رئيس اداره حفاظت محيط زيست لاهیجان با اشاره به وجود تالاب بین‌المللی امیرکلایه گفت: غالب پرندگان مانند چنگر، قو و اردك برای زمستان گذراني به ويژه همزمان با ريزش برف سنگين به اين تالاب مي‌آيند كه متاسفانه اين پرندگان بي‌دفاع توسط عده ای از افراد سودجود شكار مي‌شوند.
امیری افزود: به دلیل سرمای هوا و بارش برف برای حفاظت از حیات وحش این شهرستان‌ همکارانم در اداره و پاسگاه محیطبانی با استمرار گشت و پایش مناطق همچنان به وظیفه خود ادامه می‌دهند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لاهیجان از همه مردم طبیعت‌دوست خواست تا با پرندگان مهربانتر بوده و به جای شکار و صید آنها با استفاده از دانه‌پاشی و تغذیه در روزهای برفی یاریگر این حیوانات باشند.
امیری افزود: همچنین در صورت مشاهده شکار و ضبط اسلحه با توجه به شروع فصل زادآوری حداکثر مجازات قانونی در انتظار متخلفان خواهد بود.

 

 

منبع: روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.