کد خبر : 12039
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹

ارائه خدمات امداد و نجات به ۷۵۰ گردشگر نوروزی در گیلان

ارائه خدمات امداد و نجات به ۷۵۰ گردشگر نوروزی در گیلان
با توجه به کوهستانی بودن گردنه حیران محور آستارا-اردبیل، نیروهای پایگاه جاده ای صیادلر برای اسکان و تغذیه افراد در راه مانده و امدادرسانی به مصدومان تصادفات جاده ای آماده هستند و ۲ دستگاه آمبولانس و خودرو ست در پایگاه صیادلر فعال است.

به گزارش پویشگران گیل:
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: طی ایام نوروز از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تاکنون، نیروهای امداد و نجات به ۷۵۰ گردشگر نوروزی در محورهای مواصلاتی این استان خدمات ارائه دادند.
سیاوش غلامی در بازدید از پایگاه امداد و نجات صیادلر محور آستارا-اردبیل افزود: این طرح تا ۱۵ فروردین ماه اجرا می شود و ۴۰ پایگاه ثابت و شعبه امداد، ایمنی و سلامت در این طرح مشارکت می کنند.
وی اضافه کرد: تاکنون در طرح نوروزی در قالب ۲۵۰ ماموریت به ۷۵۰ گردشگر خدمات امداد و نجات ارائه شده است و این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد افزایش یافته است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان بیان کرد: ۴۰ هزار گردشگر نوروزی هم از از خدمات پایگاه های ایمنی و سلامت در ورودی شهرستان های گیلان بهره مند شدند و در این پایگاه ها خدمات مختلفی در قالب فضای دوستدار کودک، خیمه نماز، طرح بهرفت( بهبود رفتارهای ترافیکی) و توصیه های بهداشتی برای مقابله با کرونا ارائه می شود.
غلامی ادامه داد: با توجه به شرایط نامساعد جوی گردشگران نوروزی ضمن رعایت فاصله گذاری فیزیکی حتما در خودروهای خود پتو، مواد غذایی با ماندگاری بالا نظیر خرما و زنجیر چرخ برای تردد در گردنه های کوهستانی همراه داشته باشند.
وی گفت: با توجه به کوهستانی بودن گردنه حیران محور آستارا-اردبیل، نیروهای پایگاه جاده ای صیادلر برای اسکان و تغذیه افراد در راه مانده و امدادرسانی به مصدومان تصادفات جاده ای آماده هستند و ۲ دستگاه آمبولانس و خودرو ست در پایگاه صیادلر فعال است.
شهرستان مرزی و گردشگرپذیر بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و محور آستارا – اردبیل از مسیرهای پرتردد شمال ایران است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.