کد خبر : 10888
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰

مشاهده یک قلاده پلنگ در یکی از باغات چای چابکسر

مشاهده یک قلاده پلنگ در یکی از باغات چای چابکسر
امروزه به دلیل گسترش فعالیت های اقتصادی، کشاورزی و دامداری و توسعه سکونت گاههای انسانی در این عرصه ها، زیستگاه های پلنگ مورد تهدید واقع شده است و این نمونه ناگزیر در مناطق نزدیک روستاها مشاهده می شود.

به گزارش پویشگران گیل:
دکتر حمزه عشوری، مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تصاویر یک قلاده پلنگ در باغ چای یکی از روستاهای بخش چابکسر در شهرستان رودسر به تازگی توسط موبایل یکی از کشاورزان منطقه که مشغول چیدن چای بودند مشاهده و ثبت شده است.
وی با اشاره به شرایط اقلیمی بسیار مناسب گیلان اضافه کرد: تنوع گیاهی و جانوری منحصربه‌فرد، اکوسیستم مطلوب و وجود امنیت در این منطقه، بهترین شرایط را برای زیست گونه‌های جانوری نظیر پلنگ، شوکا، خرس قهوه‌ای، گربه جنگلی، گراز و سایر جانداران فراهم کرده که به جرات می‌توان گفت در کشور بی‌نظیر است.
وی خاطرنشان کرد: زیستگاه پلنگ با زیستگاه طعمه های اصلی نظیر بز کوهی همپوشانی دارد، اما امروزه به دلیل گسترش فعالیت های اقتصادی، کشاورزی و دامداری و توسعه سکونت گاههای انسانی در این عرصه ها، زیستگاه های پلنگ مورد تهدید واقع شده است و این نمونه ناگزیر در مناطق نزدیک روستاها مشاهده می شود.
مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان در پایان از تلاش شبانه‌روزی محیط‌بانان و همراهی ساکنان جوامع محلی در حفظ گونه‌های ارزشمند تشکر کرد و ازهمه دوستداران طبیعت و حیات وحش درخواست کرد ضمن حفاظت از این گونه های کمیاب، درصورت مشاهده حیات وحش از نزدیک شدن به آن خودداری کرده و چنین مشاهداتی را به نزدیکترین پاسگاه محیط بانی و یا اداره حفاظت محیط زیست اطلاع دهند تا مراتب سریعا و با حساسیت مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.