کد خبر : 13760
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷

معصومه نیک‌کار

اکبر نیازی:تخلیه و بارگیری کالا در بندرکاسپین ۷۶ درصد رشد کرد

اکبر نیازی:تخلیه و بارگیری کالا در بندرکاسپین ۷۶ درصد رشد کرد
اسکله های رورو برای پهلوگیری کشتی هایی به همین نام طراحی می‌شوند و دارای رمپ هایی برای عبور وسایل نقلیه هستند که می توانند زمان و هزینه بسیاری از مبادلات تجاری را در بنادر کاهش دهند.

به گزارش پویشگران گیل:
سرپرست سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی از رشد ۷۶ درصدی تناژ تخلیه و بارگیری کالا در بندر کاسپین خبر داد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون مجموع کالاهای تخلیه و بارگیری شده در بندرکاسپین ۳۲۲ هزار و ۹۹۷ تن بوده است.
به نقل از مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی جلسه ستاد جهش سرمایه‌گذاری و صادرات با حضور معاونین و مدیران سازمان برگزار شد.
اکبر نیازی در این نشست گفت: کالاهای صادراتی بارگیری شده از بندرکاسپین ۳۸ هزار و ۳۰۵ تن بوده و در این مدت ۲۵۶ هزار و ۹۴۶ تن کالا هم به این بندر وارد شده است.
وی با بیان اینکه امسال تاکنون ۲۱۶ هزار و ۸۱۳ تن انواع کالاهای اساسی به بندر کاسپین وارد شده است، اضافه کرد: از این میزان ۱۵۷ هزار و ۱۹۵ تن روغن خام و ۵۹ هزار و ۶۱۸ تن حجم غلات و دانه های روغنی بوده است که در این بخش رشد ۶۰ درصدی داشته‌ایم.
نیازی با اشاره به رشد ۷۱ درصدی ورود کشتی ها به بندر کاسپین گفت: ۱۰۱ فروند کشتی وارد این بندر شده اند که از این تعداد ۷۷ کشتی محموله های وارداتی و ۲۴ کشتی محموله های صادراتی را به کشورهای هدف جابجا کرده اند.
وی اضافه کرد: تعداد کامیون‌های تخلیه و بارگیری شده در بندرکاسپین ۱۳ هزار و ۶۱۸ دستگاه است که نسبت به ۶ هزار و ۸۱۱ دستگاه سال ۱۴۰۰ تغییرات صورت گرفته در این بخش ۹۹ درصد رشد داشته است.
مجتمع بندری کاسپین بزرگترین زیرساخت بندری ایران در دریای خزر است که با رویکرد صادراتی و با هدف توسعه روابط اقتصادی با کشورهای حاشیه خزر و راه‌اندازی کریدور شمال – جنوب در منطقه آزاد انزلی احداث شده است.
این مجتمع بندری، مشخصات بنادر نسل سوم را دارد که با پنج پست اسکله مشتمل بر پایانه‌های تجاری، کانتینری، چندمنظوره، محوطه عمومی، اسکله‌رو _ رو، پایانه غلات، سوخت و صنایع دریایی است که ظرفیت تخلیه و بارگیری در فاز نهایی به ۱۵ میلیون تن کالا را در سه نوبت کاری دارد.
اسکله های رورو برای پهلوگیری کشتی هایی به همین نام طراحی می‌شوند و دارای رمپ هایی برای عبور وسایل نقلیه هستند که می توانند زمان و هزینه بسیاری از مبادلات تجاری را در بنادر کاهش دهند.
منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد شمال کشور با ۲ بندر مهم و با سابقه انزلی با قدمت ۳۰۰ ساله و بندرنوین کاسپین است که در مجموع با ۲۲ پست اسکله فعال هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.