کد خبر : 20256
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵

سرپرست سابق معاونت فرهنگی کانون استان گیلان:

لزوم تولی‌گری کانون در حوزه کودک و نوجوان

لزوم تولی‌گری کانون در حوزه کودک و نوجوان
سیدجلیل میرعظیمی:درخشش نسل کودک و نوجوان حاصل هم‌گرایی‌ها است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

طی آیینی، سجاد کوچک‌نژاد به عنوان معاون اداره کل فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان معرفی شد.
این آیین در محل گردهم‌آیی‌های اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در رشت صورت‌ گرفت و ضمن تجلیل از تلاش‌های اکرم‌السادات حسینی در دوران تصدی مسئولیت سرپرستی، سجاد کوچک‌نژاد به‌عنوان معاون فرهنگی این مجموعه معرفی‌ شد.

درخشش نسل کودک و نوجوان حاصل هم‌گرایی‌ها است

مدیرکل کانون استان گیلان در این مراسم که حضور کارکنان ستادی و همراهی همکاران مراکز فرهنگی هنری در بستر فضای مجازی را به‌همراه‌ داشت، از اهمیت هم‌دلی و هم‌گرایی حاکم‌بر این مجموعه سخن‌ و موفقیت اعضا در عرصه‌های ملی و بین‌المللی را رهاورد این تعامل و هم‌پوشانی سازنده عنوان‌ نمود.
سیدجلیل میرعظیمی در همین‌زمینه، به فعالیت‌های اثربخش مربیان کانون استان گیلان و درخشش اعضای کودک و نوجوان این مجموعه فرهنگی اشاره و با مهم‌ ارزیابی‌کردن بهره‌گیری از تجربه‌های همکاران باسابقه و استفاده از ظرفیت‌ دستگاه‌های فعال در این حوزه افزود: این مهم، نقش به‌سزایی در روند رو به رشد این مجموعه فرهنگی داشته و دارد.
وی درهمین حال، از معرفی معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان صحبت‌کرد و با اشاره به تلاش‌های اکرم‌السادات حسینی، در دوران تصدی مسئولیت سرپرستی این معاونت گفت: طی این ایام، توفیق کانون در عرصه‌های مختلف را شاهد بودیم و در روزهای پیش رو نیز استفاده از این تجربه‌های سازنده در دستور کار قرار می‌گیرد.
وی هم‌چنین، اشاره‌ای به پیشینه سجاد کوچکی نژاد در عرصه فرهنگ و هنر داشت و با موفق توصیف‌کردن تلاش‌های وی در این زمینه گفت: این تجربه‌های ارزش‌مند، نقش مهمی در روند رو به رشد کانون پرورش فکری استان گیلان خواهد داشت.

لزوم تولی‌گری کانون در حوزه کودک و نوجوان

اکرم‌السادات حسینی، سرپرست سابق معاونت فرهنگی کانون استان گیلان نیز صحبت‌های خود در این مراسم را با قدردانی از همراهی و همگامی همکاران ستادی و مراکز فرهنگی هنری آغاز و با آرزوی موفقیت برای معاون فرهنگی این مجموعه گفت: با نگاهی به فعالیت‌های یک‌سال گذشته، شاهد افزون‌شدن جذب عضو، رشد صددرصدی برپایی کارگاه‌ها و توفیق اعضای این مجموعه در عرصه‌های مختلف هستیم.
کارشناس مسئول فرهنگی کانون گیلان دست‌یابی به این مهم را ثمره توان‌مندی‌های فردی و کارهای گروهی همکاران دانست و با خاطرنشان‌ نمودن رویکردهای کانون در گذر از تصدی‌گری به تولی‌گری ابرازامیدواری‌ کرد که این مهم در سایه برنامه‌ریزی و حرکت‌های مستمر محقق‌ شود.

تربیت آینده‌سازان در تراز انقلاب یک اولویت است

سجاد کوچک‌نژاد نیز صحبت‌های مقام معظم‌رهبری (مدظله العالی) در ارتباط با اهمیت و جایگاه کانون را نقطه آغاز صحبت‌های خود قرار داد و با تخصصی و موثر ارزیابی‌کردن برنامه‌های این نهاد فرهنگی افزود: حضور در جمع افرادی که از متخصصان و آشنا به حوزه فرهنگ، هنر، ادب و پژوهش هستند، مایه مباهات و خرسندی است.
معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان با خاطرنشان‌کردن آگاهی و توان‌مندی‌های نسل کودک و نوجوان و تاکید بر ضرورت برنامه‌ریزی مدون و بروزرسانی توان‌مندی‌ها تصریح‌ کرد: چنانچه در این مهم دچار غفلت‌شویم، آینده‌سازان بر ما پیشی خواهد گرفت و متضرر خواهیم شد.
وی برهمین‌اساس نیز از ضرورت هم‌دلی و همراهی در فرهنگ‌سازی و تربیت «آینده‌سازانی در تراز انقلاب» سخن‌ گفت و افزود: لازم‌ است برای شکل‌گیری نسلی با ایمان و انقلابی تلاش‌ کنیم.
کوچک‌نژاد در عین‌حال از لزوم معرفی هرچه بیش‌تر کانون به جامعه صحبت‌ کرد و با ضروری قلمداد نمودن نقش‌آفرینی‌کانون درجایگاه اولی‌ها گفت: باید با تولید حداکثری محصولات فرهنگی، در بستر فرهنگ‌سازی موثر حرکت‌ کنیم.
وی در این میان، تولید پویانمایی بچه‌زرنگ از سوی کانون پرورش فکری و استقبال گسترده مخاطبان از این انیمیشن را یادآور و افزود: راه‌اندازی سینمای تخصصی و میزبانی گیلان از جشنواره‌های فیلم کودک و نوجوان از حرکت‌هایی است که می‌تواند نتایج ملموس و موثری به‌همراه‌ داشته‌ باشد.
اکرم السّادات حسینی  با ۲۷ سال سابقه و مدرک کارشناسی ارشد رشته زبان و ادبیات فارسی، کارشناس مسئول معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان گیلان است و از شهریور ۱۴۰۱ با حفظ سمت، مسئولیت سرپرستی معاونت فرهنگی این مجموعه را برعهده‌ داشت.
سجاد کوچکی نژاد ارم‌ساداتی نیز متولد ۱۳۶۲ شهرستان رشت در استان گیلان، دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد در رشته مدیریت‌دولتی-‌مدیریت نیروی انسانی است.
رئیس گروه امور هنری، سینمایی و سمعی بصری، رئیس صندوق اعتباری هنر و مدیر مجموعه فرهنگی‌هنری سردار جنگل اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، از جمله مسئولیت‌های کوچک نژاد به‌شمار می‌رود.
وی هم‌چنین، مسئولیت برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های متعدی را در سطح استان گیلان برعهده‌داشته‌ است.

   

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.