کد خبر : 7434
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۸:۰۴

جاده‌های کوهستانی گیلان برفی شد

جاده‌های کوهستانی گیلان برفی شد
هموطنان می‌توانند برای اطلاع از آخرین وضعیت راه روهای استان و استان‌های همجوار به سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های استان به صورت ۲۴ ساعته تماس بگیرند.

به گزارش پویشگران گیل:
براساس گزارش صبح امروز دوشنبه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، تقریباً اغلب جاده‌های کوهستانی استانی برفی است که نیازمند احتیاط بیشتر در رانندگی و پرهیز از ترددهای غیرضروری است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان اظهار داشت: هم اکنون بارش برف در برخی مناطق همچون محور اسالم خلخال، پونل- خلخال و سیاهکل – دیلمان خفیف بوده و به پنج سانتی متر رسیده است.
فریبرز مرادی اعلام کرد که در گردنه کوهین در محور رشت-قزوین و گردنه حیران در محور آستارا-اردبیل نیز بارش خفیف برف گزارش شده است.
وی با بیان اینکه در سایر محورهای مواصلاتی استان بارش باران گزارش شد، اظهار داشت: در حال حاضر تمامی محورهای استان به غیر از محور پونل-خلخال باز و تردد در آنها برقرار است. محور پونل- خلخال از پاییز در پی بارش سنگین برف و بدلیل نبود ایمنی کافی بسته شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده گیلان با اشاره به بارانی بودن و لغزنده بودن جاده ها تاکید کرد که رانندگان سرعت مطمئنه و فاصله طولی مناسب را رعایت کنند.
مرادی اظهار داشت: همچنین رانندگان برای تردد در جاده‌های کوهستانی و برفگیر حتما زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشید.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان گفت: هموطنان می‌توانند برای اطلاع از آخرین وضعیت راه روهای استان و استان‌های همجوار به سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های استان به صورت ۲۴ ساعته تماس بگیرند.
هواشناسی گیلان پیش‌بینی کرد که حداکثر دمای استان امروز دوشنبه در لوشان به ۱۰ درجه سانتیگراد برسد و دمای رشت مرکز استان نیز در گرمترین ساعات از ۹ درجه فراتر نرود.
بر اساس پیش‌بینی هواشناسی گیلان از عصر امروز دوشنبه سامانه بارشی و سرد از استان خارج شده و تا روز چهارشنبه دمای هوای استان افزایش می یابد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.