کد خبر : 21622
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۷:۳۴

نورا وحدانی نجات‌دهنده هشت بیمار شد

نورا وحدانی نجات‌دهنده هشت بیمار شد
« نورا وحدانی » دانش آموز پایه پنجم دبستان دخترانه سما واحد بندرانزلی که بر اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده بود پس از تشخیص پزشکان و اخذ رضایت از خانواده هشت عضو بدن وی به بیماران نیازمند اهدا شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

اهدای اعضای بدن نورا وحدانی که دچار مرگ مغزی شده بود؛ به هشت بیمار زندگی دوباره بخشید شد.
این دانش آموز براثر سانحه تصادف در گردنه کوهین جاده قزوین به رشت دچار مرگ مغزی شد که در نهایت با رضایت والدین، ۸  عضو « نورا » به بیماران نیازمند اهدا شد.
پیکر پاک این دانش‌آموز در میان سوگ و اندوه خانواده،همکلاسی‌ها، معلمان، مسئولان سما و دانشگاه آزاد اسلامی و شهروندان در قطعه اهدای عضو گلزار شهدای بندر انزلی آرام گرفت.
از ابتدای امسال تاکنون با رضایت خانواده‌ بیماران مرگ مغزی شده استان، به ۵۵ بیمار نیازمند عضو اهدا شده است.
گفتنی است اعلام رضایت برای پیوند اعضا از سال ۱۳۸۷ در گیلان انجام می‌شود؛ « باربد چمن ‌زیبا » کودک چهار ساله، نخستین اهدا کننده عضو در گیلان است که با رضایت خانواده، کلیه اش به مردی ۴۲ ساله پیوند زده شد.هر فرد مرگ مغزی در صورتی که خانواده اش خیلی زود برای اهداء عضو رضایت دهند، می‌تواند جان حداقل هشت تا ۵۳ نفر را نجات دهد. براساس آمارها هر ۱۰ دقیقه یک نفر به فهرست انتظار برای پیوند عضو اضافه می‌شود، هر ۲ ساعت یک نفر به خاطر نرسیدن عضو پیوندی جان خود را از دست می‌دهد.
کلیه‌ها،قلب،کبد، پانکراس، روده، ریه، استخوان، مغز استخوان و برخی بافت‌های بدن از جمله پوست و قرنیه چشم، تاندون، غضروف و دریچه قلب از پیوندهای متداول است

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.