کد خبر : 1985
تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵

پیگیری تخلفات پشت پرده در مناطق و دلایل تاخیر ارائه چکها به شهرداری مرکز

پیگیری تخلفات پشت پرده در مناطق و دلایل تاخیر ارائه چکها به شهرداری مرکز
شهر رشت در رتبه نوزدهم کشور از حیث مناسب‌سازی معابر برای کم توانان جسمی قرار دارد که جایگاه نامطلوبی است و شهرهای مشهد و تبریز در صدر این رتبه بندی کشوری هستند.

به گزارش پویشگران گیل:
چهل و نهمین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت با پرداختن به دستور جلسه، ارایه توضیحات شرکت مشاور اندیشکار در خصوص امکان سنجی و اجرای لوپهای مرکزی شهر رشت جهت حل معضل ترافیک کار، خود را آغاز کرد.
مسعود عباس‌نژاد،رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک در آغاز جلسه کمیسیون گفت: دستهایی از خارج یا داخل بدنه شهرداری قصد ایجاد اختلال در روند پروژه‌های عمرانی شهر یا گردش های مالی شهر رشت را دارند که باید شناسایی و به شدت مورد بازخواست قرار گیرند!
عباس‌نژاد در توضیحات بیشتر گفت: طبق مشاهدات، کارشکنی‌هایی در خصوص تحویل چک‌ها و درآمدهای مناطق شهری به شهرداری مرکز صورت گرفته که باید عوامل و دستهای پشت پرده در این کارشکنی‌ها شناخته و با آن برخورد شود.
وی با اظهار این مطلب که فسادستیزی و جلوگیری از رانت و تخلفات اداری از اصول کاری شورای ششم است، گفت: با تخلفات به شدت برخورد خواهیم کرد و به ویژه ابهامات در بازدهی کارخانه آسفالت شهرداری،به این شکل که تولیدات روزانه، هزارتن بوده اما عملا 200 الی 300 تن تحویل مناطق شده نیز باید مشخص گردد.
وی گفت: تخلفاتِ مشاهده شده در امور درون سازمانی شهرداری رسانه ای شده و به اطلاع مسئولان بازرسی شهرداری و حراست نیز خواهد رسید و شورای شهر به صراحت از عوامل و افراد سودجو در امور مدیریت شهری برائت جسته و اعلام میدارد که بزرگترین آفت در توسعه شهر رشت در سالیان گذشته نیز همین فسادهای اداری و مالی بوده است.
عباس نژاد تصریح کرد: این تخلفات از هر نوع آن منحصر به یک شخص نبوده و متصل به یک جریان است که در حال شناسایی است.
رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی همچنین ضمن تقدیر از مدیران و مسئولان پاکدست شهرداری رشت که برای پیشبرد امور شهرداری همواره دلسوزانه در تلاش هستند گفت:قدردان مدیران و کلیه همکاران پرتلاش شهرداری رشت هستیم و بیشترین حمایت شورای شهر متوجه آنان خواهد بود.
عباس نژاد ضمن اشاره به مناسبت ۲۹ فروردین، مصادف با روز ارتش، این روز را به تمام نظامیان و ارتشیان غیور کشور و استان گیلان تبریک گفت و اظهار داشت: از ریاست شورا درخواست میشود مراسم تقدیری از این قشر غیور و با حضور فرمانده نیروی دریایی به نمایندگی از ارتش جمهوری اسلامی در رشت حضور دارد ترتیب دهند.
در بخش دیگری از این جلسه و در بحث امکان‌سنجی و اجرای لوپهای مرکزی شهر رشت با حضور شرکت مشاور به بررسی و نحوه اجرای یکطرفه سازی برخی معابر پرتردد شهری رشت اشاره شد.
عباس‌نژاد با اشاره به اینکه در جریان یکطرفه سازی خیابان حاجی آباد رشت در آن سالها نیز در ابتدا مقاومتهایی صورت گرفت اما بعد درستی این تصمیم ثابت شد،گفت: یکطرفه سازی معابر با مشورت متخصصین و با در نظر گرفتن مسیرهای رفت و برگشتی انجام میشود و شهروندان نگران گره ترافیکی نباشند چون برای هر مسیر رفت یک مسیر برگشت در نظر گرفته خواهد شد و مهندسی ترافیک در این امر اجرایی میشود.
عباس نژاد در ادامه صحبت هایش گفت: مطلبی که قبل از اجرای هر یکطرفه سازی حتما مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت این است که محاسبه شود زمان صرف شده مثلا مسیر میدان فرهنگ تا سه راه حاجی آباد قبل از اجرای لوپ چقدر بوده و بعد از اجرای لوپ این زمان چقدر خواهد بود.
وی گفت: اجرای لوپ به شرطی قابل اجرا اعلام می‌شود که در مسیرهای رفت و برگشتی حتی با وجود افزایش طول مسیر، در زمان صرفه جویی شود.
وی در این جلسه به شرکت مشاور تاکید داشت:اعلام زمان صرف شده در مسیرهای پایلوت رفت و برگشت برای ما مهم است و موضوع دوم در این راستا این است که آیا در این پروسه اصلاحات هندسی معابر حفظ خواهد شد یا خیر
عباس نژاد ضمن بیان این مطلب که لازم است جلسه ای ویژه در صحن علنی با موضوع امکان سنجی و اجرای لوپهای مرکزی شهر رشت برای روان سازی ترافیک با یازده عضو شورا برگزار کنیم،گفت: تلاش میشود در حل معضل ترافیک که از مهمترین دغدغه های کنونی شهری رشت است، کاربردیترین و مطالعه شده ترین تصمیمات اجرایی گردد.
سماکچی گفت: انتقال این افراد به مکانی در حاشیه شهر و شناسایی وضعیت و هویت آنان مشخص میکند چه تعداد شهروند نیازمند واقعی در شهر داریم و برای اشتغال سالم کودکان کار و متکدیان دارای قوای جسمی و حمایت از اقشار نیازمند چه تمهیداتی باید بیندیشیم.
مناسب سازی ادارات برای مراجعه و تردد معلولان و جانبازان انجام نشده یا ناکارآمد و در حد رفع تکلیف است!
سید مهدی خدمت بین دانا، مدیرکل بهزیستی گیلان در خصوص بحث مناسب سازی فضاهای شهری و ادارات برای تردد کم توانان جسمی و حرکتی گفت: طبق آمار هم اکنون ۲۰ هزار نفر سالمند و معلول جسمی و حرکتی و بیش از ۴ هزار نفر نابینا در استان داریم.
وی افزود: متاسفانه در سالهای اخیر به دلیل تصادفات معلولیتهای جسمی و حرکتی افزایش داشته اما در معلولیتهای مادرزادی به دلیل غربالگریهای جامعه پزشکان شاهد رقم های کاهشی بوده ایم.
مدیر کل بهزیستی گفت: طبق قانون تمامی ادارات ملزم به مناسب سازی ساختمانها برای مراجعات و تردد قشر کم توان حرکتی و جسمی هستند اما به دلیل دغدغه مند نبودن یا دلایل دیگر این زیرساختها در ادارات یا انجام نشده و یا ناقص و ناکارآمد و در حد رفع تکلیف است.
وی اشاره داشت:درخواست اداره بهزیستی از بخش مدیریت شهر،تکمیل مناسب سازی محدودهرخیابان پرستار و حدفاصل میدان فرهنگ تا چهارراه میکاییل رشت، برابر با استانداردهای روز است.
وی در توضیح اسلایدهای پخش شده از صفحه نمایشگر گفت: شهر رشت در رتبه نوزدهم کشور از حیث مناسب‌سازی معابر برای کم توانان جسمی قرار دارد که جایگاه نامطلوبی است و شهرهای مشهد و تبریز در صدر این رتبه بندی کشوری هستند.
وی ضمن تقدیر از مدیران شهری رشت برای اهتمام در راستای مناسب سازی معابر شهری گفت: علاوه بر ایجاد رمپ در معابر، ارتفاع کم جایگاههای عابر بانک، فضای مشخص و بی خطر برای نابینایان، ایجاد ایستگاه اتوبوس مناسب، فضای پارک اتومبیل و زیرساختهایی از این قبیل اقداماتی است که اداره بهزیستی خواستار انجام آن است.
وی گفت: لازم است برای اتوبوس‌های ویژه کم توانان جسمی و حرکتی مسیرها مشخص و اطلاع‌رسانی در این موضوع انجام شود.
محمد دانش شکیب مدیر منطقه یک و دو شهری رشت نیز در این رابطه اظهار داشت:خیابان پرستار رشت بعنوان پایلوت برای مناسب سازی مخصوص معلولان جسمی و حرکتی تقریبا اتمام و در مرحله بهره برداری است و پیشرفت فیزیکی در خیابان امام، در حدفاصل میدان فرهنگ تا چهارراه میکاییل نیز در حال انجام و تا سه هفته آینده به اتمام میرسد.
در این جلسه مطرح شد به موازات این اجراها در خیابان آیت الله ضیابری و خیابان ولیعصر رشت نیز مناسب‌سازی معابر در حال اجراست و در بخش حمل و نقل عمومی نیز 25 اتوبوس با قابلیت استفاده کم توانان حرکتی در حال تردد است.
در این جلسه مسئولان شهرداری مرتبط با موضوع به ارائه گزارش و بیان راهکارهای اجرایی پرداختند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.