کد خبر : 15998
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۷

تاکید شهردار رشت بر ضرورت تشکیل کمیسیون مشترک شهرهای خلاق جهان

تاکید شهردار رشت بر ضرورت تشکیل کمیسیون مشترک شهرهای خلاق جهان
رحیم شوقی:شهر رشت با پیشنه تاریخی و ظرفیت بیش از ۲۵۰ نوع خوراک محلی که هر کدام در نوع خود بی نظیر است
به گزارش پویشگران گیل : به نقل از مدیریت ارتباطات شهرداری رشت، رحیم شوقی در نشست تخصصی شهرداران شهرهای خلاق جهان در سنندج، اظهار کرد: از اینکه در شهر با اصالت، سرزنده و هنرمند سنندج حضور پیدا کردیم بسیار خوشحالیم و امیدواریم این تعامل تداوم داشته باشد.
وی با تبریک میلاد پیامبر اسلام، گفت: این افتخار بزرگی برای ما بود که در جشنواره موسیقی اقوام ایرانی حضور پیدا کنیم و از نزدیک شاهد این سطح از هنرنمایی هنرمندان در شهر خلاق موسیقی جهان باشیم.
شهردار رشت اضافه کرد: طی روزهای گذشته نیز از طریق رسانه ملی و فضای مجازی شاهد برگزاری مراسمات و برنامه‌های این جشنواره و استقبال بی‌نظیر مردم فرهنگ دوست و فرهنگ پرور کردستان بودیم.
شوقی با بیان اینکه برگزاری جشنواره موسیقی اقوام ایرانی به نظر در شهر خلاق موسیقی جهان به نظر فتح‌الباب بسیار ارزشمندی برای تبدیل این جشنواره به جشنواره ملل است، گفت: قطعا تعامل بین شهرهای خلاق جهان می‌تواند در تحقق اهداف بسیار تاثیرگذار باشد که البته یونسکو در این راستا باید بیش از پیش ورود و بستر و زمینه را برای ارتباطات هرچه بیشتر بین شهرهای خلاق جهان فراهم سازد.
وی اضافه کرد: برگزاری نشست‌های تخصصی و تشکیل کمیسیون مشترک شهرهای خلاق جهان باید به عنوان یک اولویت مهم مورد توجه یونسکو قرار گیرد.
شهردار رشت با بیان اینکه یک ظرفیت خوبی را شهرهای خلاق موسیقی جهان نسبت به سایر شهرها دارند که آن هم جذب گردشگر و ایجاد یک پرسه اقتصادی از این بستر است، افزود: به نظر بنده کمترین بهره را شهرهای خلاق تا این مقطع از این ظرفیت برده‌اند که باید در این زمینه برنامه ریزی‌های لازم صورت بگیرد.
شوقی تصریح کرد: شهر رشت با پیشنه تاریخی و ظرفیت بیش از ۲۵۰ نوع خوراک محلی که هر کدام در نوع خود بی نظیر است موفق به کسب عنوان شهر خلاق خوراک جهان در یونسکو شده است باید از این ظرفیت استفاده کنیم قطعا در حوزه موسیقی هم سنندج همین شرایط را دارد.
وی افزود: یکی از خروجی‌های مثبت این نشست می‌تواند مکاتبه شهردار سنندج با امضای شهرداران شهرهای خلاق با یونسکو در زمینه تشکیل کمیسیون مشترک شهرهای خلاق باشد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.