کد خبر : 637
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۴

مدیرکل بهزیستی گیلان عنوان کرد: کاهش شدید سن اعتیاد و افزایش بیماری‌های اعصاب و روان در گیلان

مدیرکل بهزیستی گیلان عنوان کرد: کاهش شدید سن اعتیاد و افزایش بیماری‌های اعصاب و روان در گیلان

به گزارش پویشگران گیل: مدیرکل بهزیستی گیلان در نشست با سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: سن اعتیاد در گیلان به‌شدت کاهش‌ و بیماری‌های اعصاب  و  روان در استان افزایش یافته است. در نشست مشترک مدیرکل بهزیستی گیلان با سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان بر ضرورت ایجاد مراکز نگهداری و توان‌بخشی به سالمندان در استان

به گزارش پویشگران گیل:
مدیرکل بهزیستی گیلان در نشست با سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: سن اعتیاد در گیلان به‌شدت کاهش‌ و بیماری‌های اعصاب  و  روان در استان افزایش یافته است.
در نشست مشترک مدیرکل بهزیستی گیلان با سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان بر ضرورت ایجاد مراکز نگهداری و توان‌بخشی به سالمندان در استان و همچنین راه‌اندازی مرکز ویژه درمان کودکان معتاد تأکید شد.
دکتر محمدتقی آشوبی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نشست مشترک با مدیرکل و معاونین بهزیستی گیلان با اشاره به غالب شدن جمعیت سالمندی در گیلان اظهار کرد: علاوه بر اینکه زادآوری در استان گیلان پایین است، جمعیت سالمند در استان نیز غالب شده و این مسئله هزینه‌های هنگفتی را در نگهداری و درمان به نظام سلامت متحمل می‌کند.
وی با اشاره به الزام قانونی مبنی بر تخصیص ۱۰درصدی تخت‌های بیمارستان‌های خصوصی و دولتی به بیماران روان‌پزشکی، افزود: علاوه بر رعایت این الزام قانونی باید با توجه به سیر صعودی جمعیت سالمند،مراکز نگهداری و توان‌بخشی سالمندان در برخی از شهرستان‌ها ضرورت دارد.
سیدمهدی خدمت بین دانا، مدیرکل بهزیستی استان گیلان نیز در این نشست از تلاش‌های صورت گرفته در جهت ارتقای سطح سلامت مددجویان و مراکز نگهداری تحت پوشش بهزیستی تقدیر کرد.
وی با اشاره به همکاری‌های مشترک دانشگاه علوم پزشکی گیلان، شهرداری و دیگر نهادهای نظارتی مشارکت‌کننده در جهت تأمین و نگهداری کودکان بی‌سرپرست،معتادین متجاهر و دیگر ذینفعان در بهزیستی، افزود: نگهداشت معتادین متجاهر، برقراری سلامت و ارتقای بهداشت مددجویان بهزیستی بیش‌ازپیش مستلزم همکاری به‌ویژه از سوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان است.
مدیرکل بهزیستی استان گیلان با اشاره به کاهش سن اعتیاد در دانش آموزان گفت: سن اعتیاد در گیلان به‌شدت کاهش‌یافته و این وضعیت نگران‌کننده مستلزم ایجاد مرکز درمانی ویژه جهت درمان آن‌ها است.
خدمت بین دانا همچنین با اشاره به افزایش بیماری‌های اعصاب و روان در استان، خواستار پذیرش و درمان بیماران اعصاب و روان در شهرستان‌های استان شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.