کد خبر : 10646
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶

در کانون استان گیلان؛ جلسه شورای اجرایی اربعین حسینی تشکیل جلسه داد

در کانون استان گیلان؛ جلسه شورای اجرایی اربعین حسینی تشکیل جلسه داد
اجرای فعالیت‌های فرهنگی‌هنری برای مخاطبان کودک و نوجوان در موکب‌‌ها حسینی را از برنامه‌های پیش‌بینی‌ شده برای سفیران کانون است.

به گزارش پویشگران گیل:
دومین نشست اعضای شورای اجرایی اربعین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان هم‌زمان به صورت حضوری و مجازی برگزارشد.
به‌ نقل از روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان؛ این نشست با هدف تبیین اهداف برنامه‌های عاشورایی و تشریح سیاست‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مسیر برگزاری هرچه‌باشکوه‌تر آیین‌های اربعین حسینی، با حضور کارکنان ستادی و مراکز فرهنگی هنری این مجموعه هم‌زمان به‌صورت حضوری و مجازی برگزار‌ شد.
مدیر‌کل کانون استان گیلان در این نشست، به برگزاری گردهم‌آیی کودکان عاشورایی با عنوان «میهمانان کوچک امام حسین(ع)، اجرای فعالیت‌های هدف‌مند در مراکز فرهنگی هنری و مناطق کم‌برخوردار، صحبت‌ نمود و این حرکت‌های سازنده کانون پرورش فکری را نوید‌بخش مشارکت هرچه‌باشکوه‌تر این مجموعه در آیین‌های اربعین قلمداد‌ کرد.
سید‌جلیل میرعظیمی درهمین‌حال، از اهمیت این رویداد انسان‌ساز سخن‌ گفت و پیاده‌روی اربعین حسینی را رزمایش دین‌باوری و تعلق خاطر مسلمانان، به ویژه شعیان به اهل بیت و سرور و سالار شهیدان(ع) خواند.
این مدیر‌ فرهنگی به برنامه‌های گسترده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درجهت برگزاری هرچه‌بهتر آیین‌های اربعین در سه بخش درون‌مرزی، مرزی و برون‌مرزی پرداخت و مدیریت جریان فرهنگی حوزه کودک و نوجوان، در ایام ماه محرم و اربعین حسینی را از مهم‌ترین اولویت‌ها عنوان‌ کرد.
وی فرصت‌سازی از پیاده‌روی اربعین حسینی برای افزایش هم‌گرایی فرهنگی، آگاهی‌بخشی به مخاطبان و ترویج سبک زندگی ایرانی‌ اسلامی را از دیگر اهداف دانست و افزود: افزایش تعلق خاطر نسل کودک و نوجوان به امام حسین(ع)، آسان‌سازی سختی‌های سفر برای نسل کودک ونوجوان نیز از جمله اهدافی است که مد‌نظر قرار‌دارد.
میرعظیمی اضافه‌ کرد: معرفی زیرساخت‌های فرهنگی کشور به برادران و خواهران مسلمان و آشناسازی هرچه بهتر کودکان و نوجوانان ایرانی و عراقی با کانون پرورش فکری نیز از دست‌آورد‌های این حرکت سازنده فرهنگی خواهد‌ بود.
وی روایت‌گری عاشورایی، اهدای دل‌سازه‌های کانونی‌ها به کودکان و نوجوانان، اجرای فعالیت‌های فرهنگی‌هنری برای مخاطبان کودک و نوجوان در موکب‌‌ها حسینی را از برنامه‌های پیش‌بینی‌ شده برای سفیران کانون اعلام‌ و گفت: برنامه‌ریزی برای جلب‌مشارکت‌های همکاران و دین‌باوران جهت اهدا به زائران، نیز مد‌نظر قرار‌ دارد.
رئیس شورای اجرایی اربعین حسینی در استان گیلان هم‌چنین، اختصاص خودرو برای انتقال همکاران به مرز «مهران» در استان ایلام را ازدیگر تمهیدات اندیشده‌ شده برای حضور سفیران فرهنگی کانون در پیاده‌روی اربعین خواند و افزود: زمینه‌های اجرای فعالیت‌ها نیز در مناطق مرزی و برون‌مرزی فراهم‌ شده است.
مدیر‌کل کانون استان‌گیلان در پایان سخنان‌ خود به اهمیت بهره‌گیری حداکثری از موهبت‌های معنوی پیاده‌روی اربعین و برکات آن برای شرکت‌کنندگان در این رزمایش میلیونی پرداخت و با تاکید بر ضرورث ثبت و ضبط رخداد‌های این ایام اظهار‌ کرد: «لازم است لحظه‌لحظه‌های این سفر معنوی را دریابیم و برای دقایق آن برنامه داشته‌ باشیم».

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.