کد خبر : 6583
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰

رفع تصرف اراضی ملی پناهگاه حیات وحش امیرکلایه لاهیجان

رفع تصرف اراضی ملی پناهگاه حیات وحش امیرکلایه لاهیجان
تالاب و پناهگاه حیات وحش امیرکلایه به مساحت یکهزار و 230 هکتار در سال ۱۳۴۹ بعنوان تنها منطقه حفاظت شده و چهارگانه سازمان محیط زیست در شهرستان لاهیجان ثبت شده و در بخش رودبنه واقع است.

به گزارش پویشگران گیل:
به همت ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان لاهیجان بالغ بر ۷۰ هزار مترمربع از اراضی ملی در پناهگاه حیات وحش امیر کلایه در این شهرستان ، رفع تصرف شد.
به گزارش روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست گیلان، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لاهیجان با اعلام این خبر گفت: با توجه به پیگیریهای صورت گرفته توسط اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان، حکم صادره از سوی حوزه قضایی رودبنه و مشارکت نیروی انتظامی این اراضی رفع تصرف شد.
علی امیری افزود : با توجه به اهمیت پناهگاه حیات وحش امیرکلایه و لزوم توجه حفاظت بیشتر و بهتر از آن ، پس از مشاهده تصرف اراضی با تشکیل پرونده و تایید حکم قضایی قطعی، اراضی تصرفی از متخلف بازپس گرفته شد.
وی ادامه داد: تالاب و پناهگاه حیات وحش امیرکلایه به مساحت یکهزار و 230 هکتار در سال ۱۳۴۹ بعنوان تنها منطقه حفاظت شده و چهارگانه سازمان محیط زیست در شهرستان لاهیجان ثبت شده و در بخش رودبنه واقع است.
در دهه شصت قسمتی از آن مورد تصرف واقع شد و این اداره در جهت رفع تصرفات سنواتی نیز پیگیر است.
امیری تصریح کرد: در سال گذشته چندین پرونده قضایی تشکیل و همچنان در دست اقدام و پیگیری است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.