کد خبر : 20893
تاریخ انتشار : جمعه ۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛

گفتمان‌سازی انقلاب اسلامی نیازمند پیوند بین‌المللی است

گفتمان‌سازی انقلاب اسلامی نیازمند پیوند بین‌المللی است
دکتر آشوبی:تقریب اندیشه‌ها زمینه‌ای است تا علم پشتوانه دین و دین راهگشای علم در نیل به اهداف عالیه و تعالی جوامع بشری باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران گیل:

دکتر محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نشست هم‌اندیشی حوزه و دانشگاه که به میزبانی دانشگاه گیلان و با حضور آیت‌الله رسول فلاحتی نماینده مقام معظم رهبری در استان گیلان، رؤسای دانشگاه‌های استان و همچنین مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های استان برگزار شد، اظهار کرد: شهید مفتح مجاهدی خستگی‌ناپذیر، عالمی ربانی، از پیشروان اندیشه وحدت حوزه و دانشگاه بود.
وی با بیان اینکه شهادت شهید مفتح فرصتی برای تقریب اندیشه‌های حوزه و دانشگاه است، افزود: این تقریب اندیشه‌ها زمینه‌ای است تا علم پشتوانه دین و دین راهگشای علم در نیل به اهداف عالیه و تعالی جوامع بشری باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اعتقاد و باور اساتید حوزه و دانشگاه در ایجاد وحدت،گفت: ما دانشگاهیان متأثر از مفاهیم و تعابیر اسلامی معتقدیم با فراگیری علوم اسلامی و ایجاد روح زهد و تقوا در دانشگاه‌ها می‌توان در راه ایجاد محیطی آماده که به تربیت متخصصان منتهی می‌شود، تلاش کرد و بدون شک اساتید و فعالان حوزه هم بر این باورند که حوزویان هم باید به علوم روز و تخصص و فناوری مسلط شوند و از این راه در مسیر تبلیغ معارف الهی، رشد و توسعه و پیشرفت جامعه، گام بردارند.
دکتر آشوبی افزود: امروزه ما تشکیلاتی نظیر نهادهای نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها را داریم که این فرصت مغتنم به جهت هم‌افزایی‌ها، تعاملات، راهنمایی‌ها و ارتباط مؤثر و مستمر ایجادشده، موجب بالندگی مجموعه دانشگاه علوم پزشکی، پیشرفت امور و همچنین مانع از انحطاط و انحراف دانشگاه از مسیر اصلی خدمات‌رسانی در ابعاد مختلف آموزشی، بهداشتی،درمانی، پژوهشی و تحقیقاتی شده است.
وی با بیان اینکه حوزه و دانشگاه کبوتری هستند که فرهنگ و علم دو بال آن محسوب می‌شوند، تصریح کرد: نبود هر یک می‌تواند موجب ناکارآمدی نسبی دیگری شود؛ چراکه حوزه و دانشگاه مکمّل و متمم یکدیگرند و تضعیف یک بال، موجب سقوط می‌شود و تقویت هرکدام از آن‌ها موجب رستگاری و پیشرفت و رشد جامعه می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه امروزه با پیشروی علم و حرکت در مرز دانش که سرعت آن بیش از هرزمانی در جوامع بشری احساس می‌شود، گفت: همگامی حوزویان و به‌روزرسانی فرهنگ‌عامه در جوامع دانشگاهی ضرورتی انکارناپذیر است و باید سطح تعاملات گفتمانی و اقدامات مشترک به‌منظور کاهش فواصل بین این دو، بیشتر شود.
دکتر آشوبی با بیان اینکه موقعیت کنونی انقلاب اسلامی به‌گونه‌ای است که گفتمان سازی آن نیازمند پیوند بین‌المللی است، گفت: نهاد و دانشگاه باید در پیشبرد گفتمان سازی اسلامی و جهانی‌سازی آن با جهاد تبیین، نشر اندیشه‌ها و آگاهی بخشی به نسل‌های کنونی و انتقال آن به نسل‌های آینده، برنامه محوری و قابل‌اجرا داشته باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.