کد خبر : 19746
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:علم قدرت است و دانشجو باید با علم‌آموزی قدرت بیافریند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:علم قدرت است و دانشجو باید با علم‌آموزی قدرت بیافریند
دکتر آشوبی:یکی از برگ‌های برنده دانشگاه در دوره کنونی،بهره‌مند شدن از ظرفیت خیران در نظام سلامت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

دکتر محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مراسم  روز دانشجو با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه شهدای سلامت و شهدای دانشجو، گفت: دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نگاه ما یک روشنفکر تمام‌عیار مسلمان، متعهّد و دارای احساس مسؤولیت نسبت به آرمان‌های دانشجویی است.
وی با بیان اینکه دانشجو، آینده‌ساز است، افزود: دانشجو باید تولید علم کند و به سراغ مرزهای دانش برود و از آن عبور کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به قدرت بخشی علم در کلام مولی‌الموحدین حضرت علی علیه السلام، گفت:علم، اقتدار است و هر کس این قدرت را به چنگ آورد می‌تواند تحکم کند و هرکسی این اقتدار را به دست نیاورد بر او غلبه پیدا خواهد شد؛ دانشجو در جمهوری اسلامی باید دنباله‌روی علم قدرت آفرین باشد.
دکتر آشوبی با بیان اینکه دانشجو باید یک کنشگر سیاسی اجتماعی باشد،خاطرنشان کرد:دانشجو باید در متن و بطن جامعه باشد.
وی با اشاره به اینکه سیاست زدگی و سیاست‌بازی به‌هیچ‌وجه مورد تأیید نیست، تصریح کرد:سیاست‌گری و برخوردار شدن از قدرت فهم و تحلیل سیاسی، نیاز مبرم دانشجویان و دانشگاه‌هاست و این انتظار باید در دولت کنونی که فضای باز سیاسی با سلایق مختلف، حاکم است، تحقق پیدا کند و در اوج بلوغ و شکوفایی باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه دانشگاه برای رشد و توسعه نظام سلامت مبتنی بر عدالت، تمام تلاش خود را به کار گرفته، خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان با عزم راسخ و جدی، مسیر پیش رو را با کمک و مساعدت شما دانشجویان بانشاط، پرانرژی، جوان و باانگیزه پیش خواهد برد.
دکتر آشوبی با اشاره به بخشی از اقدامات صورت گرفته در دانشگاه علوم پزشکی گیلان طی کمتر از یک سال اخیر،افزود: گیلان تنها استان فاقد مگاهاسپیتال است که خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته، با احداث این بیمارستان در رشت موافقت شده است.
وی با بیان اینکه یکی دیگر از چالش‌های دانشگاه،فقدان یک سایت جامع دانشگاهی مشتمل از معاونت‌های دانشگاه است،افزود: این درخواست نیز پس از مطالعه و پیگیری‌های صورت گرفته، مورد توافق هیئت ‌امنای محترم دانشگاه قرارگرفته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اعلام اینکه در کمتر از یک سال اخیر، 21 طرح سلامت‌محور افتتاح و به بهره‌برداری رسیده، گفت: 46 طرح عمرانی در حوزه بهداشت، درمان و آموزش در دست اقدام است.
دکتر آشوبی با اعلام اینکه نخستین دستگاه سی‌تی آنژیوگرافی به مرکز آموزشی درمانی قلب دکتر حشمت رشت وارد شده، افزود: در تلاشیم تا نظام سلامت گیلان در بخش دولتی به عدالت، نزدیک‌تر شود.
وی همچنین به نصب و راه‌اندازی میکروسکوپ چشمی در بیمارستان دکتر پیروز لاهیجان، افتتاح مرکز شیمی‌درمانی سرپایی و تشخیص زودرس سرطان بندرانزلی و همچنین راه‌اندازی مرکز غربالگری سرطان در تالش خبر داد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از تامین بیش از 900 قلم تجهیزات پزشکی درمانی در سطح استان خبر داد و گفت: این اقلام با هزینه بالغ‌بر ۲۱۰ میلیارد تومان تهیه و تأمین شده است.
دکتر آشوبی، برگزاری موفق سمپوزیوم کشوری و تخصصی ارتقا آموزش علوم پزشکی و کاربرد فناوری مصورسازی، برگزاری همایش سه‌روزه اورژانس‌های جراحی، تروما و نقش پاراکلینیک با همکاری سازمان نظام پزشکی کشور، برگزاری کنگره دوروزه میان‌دوره‌ای انجمن جراحان عروق ایران به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و برگزاری سمینار سالانه بیماری‌های ریوی کشور طی کمتر از یک سال اخیر را از دیگر این اقدامات دانست.
وی با اذعان به اینکه یکی از شعارهای محوری ما در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، توسعه مشارکت است، خاطرنشان کرد: باید برای رشد و توسعه نظام سلامت دست یاری به‌سوی همگان دراز کنیم و ثابت کردیم جز برای خدمت به مردم هیچ شأنیتی برای خود قائل نیستیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان یکی از برگ‌های برنده دانشگاه در دوره کنونی را بهره‌مند شدن از ظرفیت خیران در نظام سلامت دانست و گفت:چند صد میلیارد تومان سرمایه از خیران و نیکوکاران به دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزوده شده است.
دکتر آشوبی اقداماتی دیگری نظیر نمایه شدن دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای نخستین بار در سیستم رتبه‌بندی تایمز، راه‌اندازی اولین پژوهشگاه تروما در کشور در گیلان و یا راه‌اندازی فاز دوم مرکز آموزشی درمانی 17 شهریور را از دیگر اقدامات انجام شده در دانشگاه علوم پزشکی گیلان طی کمتر از یک سال اخیر برشمرد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.