کد خبر : 27440
تاریخ انتشار : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۳

استاندار گیلان:

کوتاهی مدیران برای عدم تامین امکانات دانش‌بنیان‌ها پذیرفته نیست

کوتاهی مدیران برای عدم تامین امکانات دانش‌بنیان‌ها پذیرفته نیست
پویشگران گیل-عباسی:فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان بر اساس هوش و استعداد روز جوانان بوده از اینرو باید امکانات لازم برای این جوانان فراهم شود.

به گزارش گروه رسانه‌ای ایران ” گرا “:

اسدالله عباسی در جریان بازدید از دهکده علم و فناوری فشتام استان گیلان در رشت، جلسه با کارآفرینان، فناوران و سرمایه گذاران و بررسی مشکلات آنان گفت: اولویت در پرداخت تسهیلات از صندوق فناوری، صندون توسعه و تسهیلات تبصره ۱۸، با شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور است.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور و تقویت آنها اضافه نمود: باید با تمام تلاش برای تقویت این شرکت‌ها به منظور رسیدن به اهداف مد نظر گام‌های موثری برداشته شود.

نماینده عالی دولت در گیلان عنوان نمود: شرکت‌های دانش بنیان، امکانات، میزان تولید و اشتغال آنها و ظرفیت افزایش تولیدات و اشتغالزایی این شرکت‌ها باید در استان با دقت بررسی شود تا برای توسعه و افزایش تولید آنها با توجه به شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردم) اقدامات لازم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه دولت الکترونیک باید برای شرکت‌های دانش‌بنیان مهیا شود، افزود: کوتاهی مدیران گیلان در این ارتباط پذیرفتنی نیست؛ فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان بر اساس هوش و استعداد روز جوانان بوده از این رو باید امکانات لازم برای این جوانان فراهم شود.

عباسی با اشاره به تولیدات مطلوب و صادرات محور شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین ارز آوری آنها و از سوی دیگر اولویت دولت انقلابی سیزدهم در بخش مربوط به ارتباط بین صنعت و دانشگاه اظهار کرد: با تمام توان برای رفع موانع این شرکت‌ها و تسهیل فعالیت آنها تلاش خواهیم کرد تا با بهره‌مندی از دانش آموختگان دانشگاه‌ها و ایده‌های دانشجویان ، نرخ بیکاری (۶.۲) دهم درصد در استان کاهش یابد.

چشم انداز پارک علم و فناوی گیلان رسیدن به جایگاه نخست اقتصاد دانش بنیان در شمال کشور است و یکی از ماموریت‌های خود را ایجاد و راه‌اندازی شهرک دانش بنیان استان دانسته و طرح جامع عمرانی ( پارک علم و فناوری گیلان ) را به عنوان دهکده دانش بنیان گیلان با هدف توسعه اقتصاد دانش بنیان، تجاری‌سازی دستاوردهای علمی پژوهشی، گسترش زیرساخت‌های فیزیکی برای استقرار فناوران و سرمایه گذاران از سال ۱۳۹۸ آغاز کرد.

پارک علم و فناوری گیلان با ایجاد این شهرک با الگوی توسعه مبتنی بر مالکیت،در یک محیط فیزیکی با کیفیت بالا که از طریق ارائه زمین و فراهم آوردن تاسیسات زیربنایی، آزمایشگاهی، کارگاهی و ارائه تسهیلات قانونی، موجبات تمرکز واحدهای فناور، شرکت‌های دانش‌بنیان و حضور سرمایه گذاران را در یک فضای متمرکز، فراهم می‌کند.

 دهکده دانش بنیان گیلان در مجاورت آزاد راه رشت به تهران با مساحت ۳۰ هکتار،یک موقعیت استراتژیک و تجاری و فرصتی است که سرمایه‌گذاران، شرکت‌های فناور و فعالان اقتصادی در این مجتمع بزرگ استقرار ‌یابند، تا اکوسیستم نوآوری و فناوری استان به جایگاه نخست اقتصاد دانش بنیان در شمال کشور تبدیل شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.