کد خبر : 11876
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷

معاون استاندار گیلان: حل دائمی مسئله سراوان نیازمند کار تخصصی و بدور از فضای سیاسی است

معاون استاندار گیلان: حل دائمی مسئله سراوان نیازمند کار تخصصی و بدور از فضای سیاسی است
باید پذیرفت که سه دهه کمکاری و بی‌توجهی به دغدغه مردم با توجه به بزرگی پروژه بزرگ زباله سوز یک شبه حل نخواهد شد و اما متعهد هستیم که طبق زمانبندی گذشته تا یک سال آینده این مسئله را به طور کامل برطرف کنیم.

به گزارش پویشگران گیل:
معاون سیاسی, امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان مسئله سراوان را میراث بیش از سه دهه مدیریت نادرست مدیران سابق عنوان کرد و گفت: حل علمی و دائمی بحران زیست محیطی سایت دپوی زباله سراوان نیازمند کار تخصصی است.
حسین مصطفی پور روز سه شنبه در شورای اطلاع رسانی دولت اظهار داشت: ما به طور حتم در موضوع سراوان حق را به مردم می‌دهیم زیرا سال‌هاست که ساکنان این منطقه در رنج و عذاب زندگی می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم میراث دار کم کاری ها و همچنین اقدامات نادرست و غیرکارشناسی دولتهای پیشین است، افزود: اما همانطور که بارها رییس‌جمهور تاکید کردند ما از زیر بار کمکاری های گذشته شانه خالی نخواهیم کرد و متعهد به حل مشکلات مردم هستیم.
معاون استاندار گیلان مشکل سراوان را استانی و حتی ملی خواند و گفت: رییس جمهور و هیات دولت نیز بر لزوم حل مشکلات زیست محیطی گیلاناز جمله سایت زباله سراوان تاکید داشته‌اند.
هیچ کس نباید از وظیفه خود در حل معضل راوان شانه خالی کند
مصطفی پور با اشاره به اینکه استانداری به طور مستقیم بر حل موضوع سراوان نظارت خواهد کرد گفت: این مسئله نافی مسئولیت متولیان شهری و شهرستانی نیست و باید همه وظایف خود را به خوبی در قبال مردم پذیرفته و پاسخگو باشند.
معاون استاندار گیلان حل مشکل سراوان را نیازمند راهکارهای فنی و تخصصی دانست و تاکید کرد: سراوان به عنوان یک بحران بیش از ۳۰ ساله مشکلی نیست که با حرف های سیاسی و سخنان شعاری حل شود و نیازمند اقدامات تخصصی است.
وی همچنین از همراهی مردم منطقه سراوان و سالها تحمل این بحران زیست محیطی تقدیر کرد و گفت: باید پذیرفت که سه دهه کمکاری و بی‌توجهی به دغدغه مردم با توجه به بزرگی پروژه بزرگ زباله سوز یک شبه حل نخواهد شد و اما متعهد هستیم که طبق زمانبندی گذشته تا یک سال آینده این مسئله را به طور کامل برطرف کنیم.
معاون استاندار همچنین بر پیگیری جدی استاندار گیلان و مسئولان استانی تاکید کرد و گفت: این مسئله تنها از طریق کار تخصصی و جهادی، همراهی مردم و همچنین پرهیز از رفتارهای هیجانی در تمامی سطوح قابل حل است.
مصطفی‌پور همچنین به ارائه مستمر گزارش پیشرفت کار از سوی نمایندگان ویژه استاندار اشاره کرد و از رسانه‌های رسمی خواست تا در این حوزه صدای مردم را شنیده، منعکس و مسئولان را همراهی کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.