کد خبر : 19574
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۹

رئیس سازمان جهادکشاورزی گیلان:افزایش ۲۱ درصدی جوجه‌ریزی در گیلان

رئیس سازمان جهادکشاورزی گیلان:افزایش ۲۱ درصدی جوجه‌ریزی در گیلان
صالح محمدی:روزانه بیش از ۳۰۰ تن مرغ در استان توزیع می‌شود.

به گزارش پویشگران گیل:
صالح محمدی با اشاره به برخی گزارش‌ها مبنی بر کمبود مرغ در سطح استان گیلان، یادآور شد: خوشبختانه تولید مرغ به اندازه کافی در واحدهای پرورش مرغ انجام گرفته و هیچگونه کمبودی در زمینه تولید و توزیع مرغ در استان نداریم.
وی با بیان اینکه در ماه‌های مهر و آبان امسال نسبت به سال گذشته شاهد رشد ۲۱ درصدی جوجه‌ریزی بودیم، تصریح کرد: هم‌اکنون ۲۲ میلیون قطعه گله در حال پرورش داریم و نگرانی از بابت تولید در استان وجود ندارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از تشدید نظارت‌ها و بازرسی‌ها در بازار مرغ با محوریت جهادکشاورزی، صمت، بسیج اصناف و تعزیرات حکومتی خبر داد و گفت: این بازرسی‌ها با برش شهرستانی نیز انجام می‌شود.
محمدی، قیمت هر کیلو مرغ گرم را بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار گیلان ۸۰ هزار تومان دانست و عنوان کرد: شاهد عرضه مرغ بین ۷۸ تا ۸۰ هزار تومان هستیم و لذا با هرگونه افزایش قیمت و بر هم زدن بازار برخورد می‌کنیم؛ هم استانی‌ها نیز می توانند تخلفات را به شماره ۱۲۴ گزارش دهند.
وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی مرغ را با نرخ مصوب در اختیار صنف مرغ فروشان قرار می‌دهند، خاطرنشان کرد: روزانه بیش از ۳۰۰ تن مرغ در استان توزیع می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان اضافه کرد: هرگونه بی‌نظمی در بازار مرغ شهرستان‌ها را با محوریت فرمانداران پوشش می‌دهیم؛ هم تولید مرغ و هم ذخایر مرغ به اندازه کافی بوده و لذا با بر هم زنندگان آرامش بازار برخورد می‌شود.

منبع: روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.