کد خبر : 19561
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰

استاندار گیلان:مشاغل ایجادشده باید پشتوانه بیمه‌ای داشته باشد

استاندار گیلان:مشاغل ایجادشده باید پشتوانه بیمه‌ای داشته باشد
عباسی: اعتبار و تسهیلات تکلیفی ابلاغ شده به دستگاه‌ها برای پرداخت به بنگاه‌ها،کارگاه‌های تولیدی، مشاغل خانگی، روستایی و دانش بنیان باید پشتوانه بیمه ای داشته باشند.

به گزارش پویشگران گیل:
اسدالله عباسی در جلسه کارگروه امور اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان، از نهادهای حمایتی خواست تا گزارش واقع بینانه و راستی آزمایی شده از اشتغال ارائه دهند و افزود: این نهادها باید از هدر رفت منابع جلوگیری کرده و نموداری که از اشتغال ترسیم می کنند واقعی باشد.
وی از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست با همگرایی به تحقق شعار راهبردی دولت در بخش‌های اشتغال، تولید، معیشت، اقتصاد و رفاه جامعه کمک کنند و افزود: تلاش داریم هدف اصلی ارائه تسهیلات محقق شود و اشتغال افراد دائمی و مستمر باشد.
عباسی با بیان اینکه نظارت‌ها و بازرسی‌ها می تواند از هدررفت منابع جلوگیری کند، اظهار کرد: باتوجه به آمار ثبت شده در سامانه اشتغال، سازمان تامین اجتماعی در خصوص بیمه افرادی که در بخش مشاغل خانگی و کارفرمایانی که تسهیلات دریافت کرده اند تطبیق بیمه‌ای انجام دهد.
وی تصریح کرد: منابع باید در راستای اهداف پیش بینی شده و طرح های موفق هدایت شده تخصیص یابند و در این رابطه دستگاه‌های صادرات محور، مشاغل روستایی، دانش آموختگان دانشگاهی، واحدهای تولیدی دانش بنیان و مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در اولویت قرار گیرند.
عباسی اضافه کرد: نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی و تمامی دستگاه‌هایی که از تسهیلات اشتغال بهره مند می شوند باید با بیمه مرتبط باشند؛ اعتبار و تسهیلات تکلیفی ابلاغ شده به دستگاه‌ها برای پرداخت به بنگاه‌ها، کارگاه‌های تولیدی، مشاغل خانگی، مشاغل روستایی و دانش بنیان نیز باید پشتوانه بیمه ای داشته باشند و سالانه مورد راستی آزمایی قرار گیرند در غیر اینصورت به عنوان اشتغال ایجاد شده پذیرفتنی نیست.
وی در مورد تسهیلات سه هزار و ۸۶۰ میلیارد ریالی تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۱ نیز، گفت: دستگاه‌های اجرایی نسبت به معرفی طرح‌های واجد شرایط اهتمام جدی داشته باشند تا این اعتبارات هر چه سریع تر جذب شوند؛ درخصوص جز ۳ بند ب تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۲ نیز نهادهای حمایتی سعی کنند جذب حداکثری تسهیلات قرض الحسنه با اولویت کارفرمایی را مد نظر قرار دهند تا به اشتغال دائم منجر شود.
استاندار گیلان از فرمانداران خواست همکاری، نظارت و دقت لازم را در پرداخت منابع جز ۳ بند ب تبصره ۱۸ داشته باشند و افزود: بر انحرافات احتمالی از طرح‌های کارفرمایی نظارت داشته باشید تا مشکلات سال های گذشته تکرار نشود؛ بانکهای عامل نیز با کوتاه کردن فرآیند پرداخت تسهیلات نهایت همکاری را در این زمینه داشته باشند تا این تسهیلات باتوجه به محدودیت‌ها سریع‌تر پرداخت و طرح های معطل مانده و تعهد اشتغال محقق شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان نیز در مورد تسهیلات پرداختی و در آستانه پرداخت تبصره های بودجه، گفت: تخصیص واقعی تسهیلات جزء ۲ تبصره ۱۶ سال ۱۴۰۱، ۱۲ هزار ۶۰۰ میلیارد ریال بود که ۸۰ درصد این مبلغ به مقدار ۱۰ هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال محقق شد.
حسین محمدیان اضافه کرد: در جزء یک بند ب تبصره ۱۸، دستگاه‌های بهزیستی و کمیته امداد، سهم بهزیستی ۲ هزار ۹۰۰ میلیارد ریال بود که ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال آن جذب شد.
وی ادامه داد: اعتبار کمیته امداد هم در این بخش ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بود که ۱۰ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال آن در سال ۱۴۰۱ جذب شد.
در این جلسه شماری از مدیران کل دستگاه های اجرایی و نهادهای حمایتی گزارش عملکرد خود را ارائه کردند.
همچنین از فرمانداران رشت، ماسال، رضوانشهر و املش و 10 دستگاه اجرایی و امور شعب بانک های استان گیلان که در راستای تحقق برنامه های دولت در حوزه کارگروه امور اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری عملکرد بهتری داشتند، تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.