کد خبر : 13604
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ تیر ۱۴۰۱ - ۹:۱۰

معصومه نیک‌کار

۶۴ کیلومتر راه روستایی گیلان از ابتدای امسال آسفالت شد

۶۴ کیلومتر راه روستایی گیلان از ابتدای امسال آسفالت شد
جرای ۶۴ کیلومتر آسفالت در ۴۳ محور طی سه ماه نخست امسال، ۱۸ هزار و ۵۸۱ خانوار روستایی از مزایای آن بهره مند شدند.

به گزارش پویشگران گیل:
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان گفت: از ابتدای امسال ۶۴ کیلومتر راه روستایی استان با صرف هزینه ۱۲۰ میلیارد تومان آسفالت و روکش شد که با مجموع اجرای آسفالت راههای روستایی گیلان در طول سال گذشته برابری می کند.
فریبرز مرادی افزود :طی سال گذشته در مجموع ۶۸ کیلومتر از راههای روستایی استان با اعتبار یکصد میلیارد تومان روکش آسفالت و آسفالت شد.
وی با اشاره به اینکه روزانه بین هفت تا ۱۱ اکیپ اجرایی در فصل تابستان مشغول فعالیت در بخش آسفالت راه‌های استان هستند، اظهار داشت: با اجرای ۶۴ کیلومتر آسفالت در ۴۳ محور طی سه ماه نخست امسال، ۱۸ هزار و ۵۸۱ خانوار روستایی از مزایای آن بهره مند شدند.
مرادی به اعتبارات اختصاص یافته سفر رئیس جمهوری و استفاده از آن برای راه‌های روستایی استان نیز اشاره کرد و افزود: مقرر شده بود برای سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ ، ۲۰۰ میلیارد تومان برای راههای روستایی استان اختصاص یابد که تاکنون طی ۲ مرحله و در مجموع ۳۵ میلیارد تومان در این بخش اختصاص یافته و مابقی هم طبق مصوبه ابلاغی در سالجاری اختصاص خواهد یافت.
وی گفت: برای اجرای آسفالت ۶۴ کیلومتر از راههای روستایی گیلان بخشی از هزینه آن از اختصاص اعتبارات سفر رئیس جمهوری و بخشی دیگر از تملک دارایی استان تامین شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان گفت: روکش و آسفالت ۱۲۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان نیز تا پایان امسال هدفگذاری شده که درصورت فراهم بودن شرایطی همچون مساعد بودن شرایط جوی و تامین اعتبارات لازم این مهم انجام خواهد گرفت.
گیلان حدود ۱۲ هزار کیلومتر راه دارد که بالغ بر ۹ هزار و ۳۰۰ کیلومتر آن روستایی و مابقی اصلی، فرعی ، آزادراه و بزرگراه است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.