کد خبر : 4924
تاریخ انتشار : شنبه ۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان: رشد ۴۷ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در سه ماهه نخست

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان: رشد ۴۷ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در سه ماهه نخست
پهلوگیری کشتی‌های حامل کالاهای اساسی و رشد ۶۵ درصدی این نوع کالاها در بندرانزلی

افزایش ۸۰ درصدی عملیات کانتینری
به گزارش پویشگران گیل:
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به افزایش ۸۰ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر در مجتمع بندری انزلی گفت: تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در سه ماهه نخست امسال در مجتمع بندری انزلی بیش از ۴۷ درصد رشد داشته است.
به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، حسین یونسی با اعلام این خبر، اظهار داشت: از ابتدای سال بیش از ۴۶۱ هزار تن کالا نفتی و غیرنفتی در مجتمع بندرانزلی تخلیه و بارگیری شده است.
وی افزود: در بخش صادرات با ۷۵ هزار و ۹۱۷ تن با رشد ۷ درصدی و در بخش ترانزیت نیز با عملکرد ۱۵ هزار و ۶۹۷ تن در سه ماهه نخست ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته، شاهد رشد ۱۰ درصدی بودیم.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به رشد تخلیه و بارگیری کانتینر در بندرانزلی، خاطرنشان کرد: این بندر با ۲ هزار ۵۰۴ TEU بیش از ۸۰ درصد در این راستا رشد به همراه داشت.
یونسی با بیان اینکه ۱۷۷ فروند شناور در ۳ ماهه نخست امسال به مجتمع بندری انزلی آمده اند، اذعان داشت: این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نیز با ۶۴ درصد رشد روبرو بوده است.
وی با اشاره به پهلوگیری کشتی‌های حامل کالاهای اساسی و رشد ۶۵ درصدی این نوع کالاها در بندرانزلی، عنوان داشت: در مدت یاد شده ۲۵۶ هزار و ۷۲۲ تن کالاهای اساسی شامل جو، ذرت، گندم، روغن خام و… وارد این بندر شد.
یونسی آینده مجتمع بندری انزلی را بسیار روشن دانست و گفت: بیشترین رشد در عملکرد مقایسه ای در بین کلیه بنادر شمالی، متعلق به بندرانزلی است و امید است با تلاش و اهتمام همه کارکنان در ادامه راه شاهد رشد هر چه بیشتر همه بنادر به خصوص این بندر پرسابقه باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.