کد خبر : 11263
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰

معاون وزیر ورزش و جوانان در رشت:نسل جوان به قهرمان‌های واقعی نیاز دارد

معاون وزیر ورزش و جوانان در رشت:نسل جوان به قهرمان‌های واقعی نیاز دارد
باید شهدا را به جوانان بشناسانیم و سلحشوری آنان را منتقل کنیم، زیرا شهدا نقش مهمی در هدایت نسل جوان دارند.

به گزارش پویشگران گیل:
معاون وزیر ورزش، با بیان اینکه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا ریشه‌های جوانان در این آب و خاک را عمیق‌تر می‌کند، گفت: اسطوره های تاریخی شناسنامه یک ملت هستند و شهدا اسطوره های تاریخ معاصر ملت محسوب می شوند و می توان برا تک تک شهدا یک ملت ساخت.
محمد پولادگر در یادواره ۳۶۰ شهید ورزشکار استان گیلان که در گلزار شهدای رشت برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره هشت هزار شهید استان گیلان، اظهار کرد: شهدای عزیز و بزرگوار ما به فرموده قرآن «عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ» هستند.
وی با بیان اینکه شهدا نیازی به یادواره و بزرگداشت ما ندارند، افزود: این ما هستیم که نیاز داریم نام و یاد و خاطره شهدا را در ذهن و قلب خودمان زنده نگه داریم.
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان، نسل جوان را نیازمند الگو و اسطوره و قهرمان دانست و تصریح کرد: نسل جوان به قهرمان‌های واقعی نیاز دارد و شهدا قهرمان‌های واقعی و ماندگار ما هستند.
وی با بیان اینکه شهدا قهرمان ملت ایران و چراغ راه جوانان هستند، خاطرنشان کرد: به تعبیر هوشمندانه رهبر انقلاب، لحظه به لحظه با جنگ ترکیبی دشمنان مواجه هستیم که برای جوانان ما طراحی شده است. در واقع دشمنان با توطئه های خود می خواهند جوانان ما را گرفتار دام انحراف کنند و امروز بیش از همیشه نیازمند الگو هستیم.
معاون وزیر ورزش و جوانان، شهدا را قهرمانان معاصر ما دانست و عنوان کرد: شهدا بین ما زندگی کرده اند و سیره و منش و روش فردی و اجتماعی آنان برای جامعه الگوست و می تواند برای جوانان نیز سرمشق باشد.
وی با تاکید بر لزوم زنده نگه داشتن نام و یاد و راه و پیام شهدا، اضافه کرد: روزی که شهدا را فراموش کنیم، روز نابودی ماست و خدا نکند که از شهدا فاصله بگیریم.
پولادگر با بیان اینکه شهدا در دامان پاک پدران و مادرانی پرورش یافته اند که امروز پشتوانه کشور و نظام هستند، تصریح کرد: والدین شهدا نیز قهرمان هستند و اجرشان کمتر از فرزندان شهیدشان نیست و لذا باید آنان را دریابیم، زیرا این عزیزان هنوز در غم فراق شهدا می سوزند و نباید از وجود عزیز و شریف و ارزشمندشان غافل و محروم شویم.
وی با اشاره به مهاجرت برخی از ورزشکاران از کشور به بهانه کمبود امکانات، خاطرنشان کرد: ورزشکاران گاهی برای اینکه شرایط زندگی بهتری پیدا کنند، به کشوری دیگر مهاجرت می‌کنند؛ این در حالی است که اگر درباره جبهه های نبرد حق علیه باطل ما شنیده باشند، می بینند که رزمندگان ما با دست خالی و با ارزان ترین امکانات در مقابل دشمنان ایستادگی کردند و از جانشان گذشتند.
معاون وزیر ورزش و جوانان، قهرمانان ورزشی را سربازان دوران صلح نامید و بیان کرد: همان گونه که در زمان جنگ سربازان حماسه آفرینی می‌کنند، در دوران صلح نیز این ورزشکاران هستند که در میادین مختلف افتخار و اقتدار و غرور ملی را به ارمغان می آورند لذا شرایط و امکانات اقتصادی و رفاهی باعث ماندگاری کسی نمی شود و آنچه که ما را در این آب و خاک نگه می دارد، با وجود همه مشکلاتی که دشمنان با تحریم‌های ظالمانه بر ما تحمیل کرده‌اند، ریشه های ماست و شهدا ریشه ما هستند.
پولادگر، با بیان اینکه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا ریشه‌های جوانان در این آب و خاک را عمیق تر می کند، گفت: اسطوره‌های تاریخی شناسنامه یک ملت هستند و شهدا اسطوره های تاریخ معاصر ملت محسوب می شوند و می توان برای تک تک شهدا یک ملت ساخت.
وی با تاکید بر لزوم انتقال پیام شهدا به نسل امروز و فردا، یادآور شد: باید شهدا را به جوانان بشناسانیم و سلحشوری آنان را منتقل کنیم، زیرا شهدا نقش مهمی در هدایت نسل جوان دارند.
معاون وزیر ورزش و جوانان، این نوید را داد که جوانان و نوجوانان ایران اسلامی در رده های سنی پایه اکثر رشته های ورزشی به ویژه المپیکی بر روی سکوهای آسیایی و جهانی قرار دارند و اظهار کرد: این نسل دلاور، جنگنده و سلحشور پشتوانه ورزش کشور هستند؛ اگرچه به واسطه تحریم در تهیه تجهیزات ورزشی برخی از رشته ها مشکل داریم، اما روح قهرمانی و سلحشوری شهدا در دل جوانان و نوجوانان ما روشن است و همان راه را ادامه می دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.