کد خبر : 7410
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۹:۳۱

نباید مناطق ساحلی به بستری برای ویلانشینی تبدیل شود

نباید مناطق ساحلی به بستری برای ویلانشینی تبدیل شود
تغییر کاربری بخصوص برای غیربومی‌ها باید متوقف شود که البته در این میان بومیان نیز نباید به این مسئله دامن بزنند.

به گزارش پویشگران گیل:
استاندار گیلان با تاکید بر ارائه طرح‌ها مسئله محور و پژوهشی همراه با پیوست درآمدزایی گفت: نباید مناطق ساحلی کشور به خصوص در حاشیه دریای خزر به بستر برای ویلاسازی و ویلانشینی تبدیل شود.
‌اسدالله عباسی روز پنجشنبه در گردهمایی مسئله شناسی فرهنگی اجتماعی سواحل کشور که درشهرستان انزلی برگزار شد گردشگری را لازمه محوریت توسعه مناطق ساحلی دانست و اظهار داشت: متاسفانه بجار سرمایه گذاری بر حزه گردشگری و اشتغال، مناطق ساحلی با ایجاد ویلانشینی فقط برای بومیان سرایداری را به ارمغان آورده اند.
وی بر توقف تغییر کاربری برای اراضی ساحلی تاکید کرد و گفت: تغییر کاربری بخصوص برای غیربومی‌ها باید متوقف شود که البته در این میان بومیان نیز نباید به این مسئله دامن بزنند.
استاندار گیلان تکیه بر اقتصاد دریا محور را تنها راهکار توسعه، اشتغال‌زایی و درآمدزایی مناطق ساحلی عنوان کرد و گفت: ما در بخش سواحل نیاز به هم‌اندیشی و شیوه‌های جدید داریم که باید کارشناسان و متخخصان دانشگاهی به این مسئله ورود کنند.
عباسی ادامه داد: طی سه سال گذشته گردشگری خسارت عمیقی را از همه گیری کرونا متحمل شد که لازم است این زیان از طریق طرح‌های تخصصی و کارآمد جبران شود.
وی تصریح کرد: ما باید بتوانیم تولید محتوا و استفاده بهینه از سواحل را داشته باشیم تا بهره‌وری اقتصادی را ادامه دهیم. باید با رعایت اقتصاد دریا محور نگذاریم عرصه بر مردم تنگ شود.
استاندار گیلان همچنین گفت: براساس برنامه دولت سیزدهم، اقتصاد دریا محور باید در دستور کار قرار گیرد و به اولویت اشتغال و درآمدی مناطق ساحلی تبدیل شود.
عباسی همچنین به مسئولان نیز هشدار داد: اگر ببینیم خانه، ویلا و ساختمانی بدون مجوزف تغییر کاربری غیرقانونی و روش‌های مختلف غیرمجاز احداث شد، خسارت را از کسانی که در روند صدور این پروانه دخیل هستند خواهیم گرفت.
به گفته وی نباید ویلای میلیاردی ساخته شود و پروانه قانونی نداشته باشد.راه‌های فساد باید بسته شود و نباید اتفاقی از این جهت پیش بیاید که باعث خسارت مادی و معنوی شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.