کد خبر : 15230
تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان: رشد ۹۰ درصدی واردات از ابتدای سال جاری تاکنون

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان: رشد ۹۰ درصدی واردات از ابتدای سال جاری تاکنون
حجم عملیات تخلیه و بارگیری کالا در ۶ ماه نخست امسال در مجتمع بندری انزلی از مرز یک میلیون تن گذشت.
به گزارش پویشگران گیل به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، حسین یونسی با اعلام این خبر اظهار داشت: در ۶ ماه نخست امسال، بیش از یک میلیون و ۹ هزار و ۱۱۵ تن در مجتمع بندری انزلی تخلیه و بارگیری کالا صورت گرفت که در مدت مشابه سال گذشته این مقدار ۷۰۳ هزار و ۲۰۲ تن بوده که رشد ۴۶ درصدی را نشان می دهد.
وی با بیان اینکه ۳۷۷ فروند شناور در ۶ ماهه نخست امسال به مجتمع بندری انزلی آمده اند، خاطرنشان کرد: این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نیز با ۵۴ درصد رشد روبرو بوده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به رشد ۹۰ درصدی واردات، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۰۸ هزار تن کالا شامل غلات (جو و ذرت)، روغن خام خوراکی، چوب و آهن آلات وارد مجتمع بندری انزلی شد و رشد قابل توجهی را شاهد بودیم.
یونسی با اشاره رشد ۲ درصدی صادرات از مجتمع بندری انزلی گفت: در ۶ ماه گذشته ۱۷۱ هزار تن مواد معدنی، مصالح ساختمانی، مواد شیمیایی و کنستانتره میوه از مجمتع بندری انزلی به کشورهای حاشیه دریای خزر صادر شد.
وی ادامه داد: در نیمه نخست سال ۱۴۰۲ سه هزار و ۹۲۵ TEU کانتینر در مجتمع بندری انزلی تخلیه و بارگیری شده که در مقایسه با سه هزار و ۷۷۱ TEU کانتینر سال گذشته این شاخص با چهار درصد رشد همراه بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.