کد خبر : 16548
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰

رهاسازی سه قطعه خوتکا در پناهگاه حیات وحش سلکه صومعه‌سرا

رهاسازی سه قطعه خوتکا در پناهگاه حیات وحش سلکه صومعه‌سرا
آقایی:از کشف و ضبط دو اسلحه شکاری از متخلفین و رها سازی سه قطعه خوتکا در پناهگاه حیات وحش سلکه صومعه سرا خبر داد.

به گزارش پویشگران گیل:
به نقل از روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان، امین آقایی گفت: با توجه به آغازفصل پاییز و مهاجرت پرندگان به تالاب‌ها و عرصه‌های طبیعی پایش و رصد مناطق تحت حفاظت این شهرستان و جلوگیری از شکار غیرمجاز ، همچون گذشته یکی از دغدغه های مهم محیط بانان است. از این رو یگان حفاظت محیط زیست با افزایش عملیات گشت و پایش و حضور در عرصه‌های طبیعی زمینه را برای امنیت این پرندگان زیبا و منحصر بفرد فراهم می‌کنند.
سرپرست اداره حفاظت محیط زیست صومعه سرا خاطر نشان کرد: محیط بانان پناهگاه حیات وحش سلکه در گشت و پایش خود موفق به کشف و ضبط دو اسلحه شکاری و دستگیری متخلف شکار سه قطعه پرنده خوتکا با هکش نما شدند که پس از بررسی و اطمینان از توانایی پرواز و سلامت پرندگان، توسط محیط بانان رهاسازی شدند.
آقایی تصریح کرد: مهاجرت پرندگان از عرض‌های شمالی کره زمین شامل مناطق سردسیر سیبری و اروپای شرقی و غربی همزمان با سرد شدن هوا و محدودیت منابع غذایی در این مناطق به تالاب های گیلان از اواخر شهریورماه آغاز می‌شود و این پرندگان تا نیمه یا اواخر فروردین ماه متناسب با درجه دمای هوا در تالاب‌های استان می‌مانند و از منابع غذایی آن تغذیه می‌کنند.
شرایط مساعد آب و هوایی، فراوانی مواد غذایی مورد نیاز و امنیت از دلایل فرود هزاران پرنده مهاجر شامل انواع مرغابی سانان، قو، غاز، پرستوهای دریایی و چنگرها و سایر پرندگان از ۸۱ گونه مختلف به تالاب‌ها و آبگیرهای گیلان است.
وی در پایان از شهروندان دوستدار حیات وحش درخواست کرد تا میزبانان مهربانی برای پرندگان مهاجر بوده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با مراتب را در اسرع وقت به ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان اطلاع رسانی کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.