کد خبر : 18044
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۲

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان: نکته اساسی در کارهای فرهنگی،داشتن دغدغه فکری است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان: نکته اساسی در کارهای فرهنگی،داشتن دغدغه فکری است
دکتر محرابیان:مقوله فرهنگ موضوعی نیست که به تنهایی بتوانیم آن را حل نمائیم.

به گزارش پویشگران گیل:
دکتر فردین مهرابیان،معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه در نشستی با رابطان فرهنگی و روابط عمومی دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: دانشجویان در کنار علم آموزی، لازم است مسئولیت پذیری را نیز بیاموزند و خدمت به همنوع را در دوران تحصیل خود، تمرین کنند.

وی با بیان اینکه هر دانشجویی باید مهارت‌های فنی،طراحی حل مسئه ، ادارکی و انسانی را کسب نماید تا بتواند مسیر صحیح را پیدا کند، تصریح کرد:قطعا در این خصوص رابطان فرهنگی نقش بسیار مهمی در شناخت و ارتقای مهارت‌های انسانی دارند.
دکتر مهرابیان با تاکید بر رعایت قوانین در زمینه فرهنگی،نکاتی را به عنوان نقشه راه رابطان فرهنگی عنوان کرد و گفت:در بحث مسائل فرهنگی، نیازسنجی بسیار حائز اهمیت است تا مشخص شود در یک سیستم چه نیازی وجود دارد و براساس آن نیاز، برنامه ریزی شود.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از دیگر نکات قابل توجه را داشتن تقویم کاری منظم و هدفمند دانست و گفت: اگر تقویم کاری نباشد در برنامه‌ریزی‌ها، دچار لغزش و اشتباه خواهیم شد.
وی با بیان اینکه نقش روابط عمومی‌ها در زمینه مستندسازی بسیار ارزشمند است، گفت: اگر فعالیتی ثبت شود، ماندگار خواهد شد.
دکتر مهرابیان در ادامه تاکید کرد:ما به عنوان عنصر فرهنگی که در دانشگاه علوم پزشکی گیلان مشغول به کار هستیم باید به مباحث فرهنگی و آموزه‌های قرآنی بیش از دیگران توجه نمائیم،هر یک از ما باید خودسازی نمائیم و عامل به نماز، امر به معروف و نهی از منکر و قرآن باشیم تا گفته‌های ما اثر پذیری لازم را داشته باشد.
وی همچنین با اشاره به اینکه لازمه کار فرهنگی داشتن دغدغه فکری است، خاطرنشان کرد: مقوله فرهنگ موضوعی نیست که به تنهایی بتوانیم آن را حل نماییم، نکته اساسی در کارهای فرهنگی، دغدغه فکری است و اگر این دغدعه نباشد کارهای یک سیستم فرهنگی هم هیچ فایده‌ای نخواهد داشت.
دکتر فلاح،مدیر فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه نیز در این نشست با اشاره به اهمیت کار فرهنگی در دانشکده‌ها،اظهار کرد: هدف کلی این نشست، تبادل نظر و شناسایی نقطه قوت و ضعف‌ها است.
 آنچه که برای ما حائز اهمیت است، حفظ آموزه‌های اخلاقی در کنار تحصیل علم است. لازم است دانشجویانی داشته باشیم که اخلاق‌مدار و به فکر هم‌نوعان خود باشند و به عنوان افرادی که در حوزه‌ سلامت مشغول به فعالیت هستند، بتوانند ارتباط موثری با مردم برقرار نمایند.
وی ادامه داد:کار فرهنگی نیاز به امکانات خاصی ندارد بلکه نگاه فرهنگی نیاز دارد و هریک از رابطان فرهنگی و روابط عمومی می‌توانید در دانشکده خود با کمترین امکانات کارهای فرهنگی بزرگی را انجام دهید.
درپایان این نشست، رابطان فرهنگی دانشکده ها گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه های مختلف فرهنگی ارائه نمودند.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.