کد خبر : 17832
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۹:۰۱

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان:چهارهزارو 59واحد مسکن محرومان گیلان آماده بهره‌برداری است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان:چهارهزارو 59واحد مسکن محرومان گیلان آماده بهره‌برداری است
حامد دائمی: سهمیه گیلان از تفاهم نامه‌ این مجموعه با 9 دستگاه دیگر در راستای احداث مسکن محرومان 6 هزار و 124 واحد است که از این تعداد چهار هزار و 59 واحد تکمیل شده و در مرحله بهره برداری است.

به گزارش پویشگران گیل:

مهندس حامد دائمی گفت:بر اساس تفاهمنامه بنیاد مسکن با 9 دستگاه دیگر در راستای احداث مسکن محرومان بیش از چهارهزار واحد برای مددجویان کمیته امداد امام(ره)، بهزیستی و سایر اقشار محروم احداث می‌شود.
وی در تشریح این پروژه‌ها افزود: تاکنون ۲ هزار و ۹۴۸ واحد از این تعداد در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید و ۴۹۳ واحد از سرفصل تفاهم‌نامه‌های مسکن محرومان به افراد بی بضاعت تعیین تکلیف شده است.
وی اضافه کرد: از ۲ هزار و ۸۵۰ واحد مسکنی که در قالب تفاهم‌نامه با سازمان برنامه بودجه تنظیم و تعهد شد، ۷۰۰ میلیارد ریال کمک ۱۰۰ درصدی بلاعوض دولت به متقاضیان برای ساخت آن پرداخت شده است.
وی پیشرفت فیزیکی این پروژه ۸۷ درصد است و متقاضیان در کنار کمک‌های بلاعوض از تسهیلات با کارمزد پنج درصد برخوردار شدند، در قالب این تفاهم‌نامه ساخت‌وساز به صورت خود مالک در حال انجام است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان، سهم استان از تفاهمنامه پنج جانبه ساخت ۴۰ هزار واحد مسکن مددجویی را نیز ۷۵۰ واحد اعلام کرد و افزود: درحال‌ حاضر ۴۲ واحد آن قابل سکونت و بهره برداری است و بخشی از این واحدها در دهه فجر توسط بسیج سازندگی به بهره برداری می‌رسد.
وی تصریح کرد: از تفاهمنامه ۱۰ هزار واحدی مسکن محرومان با کمیته امداد امام (ره) نیز سهم گیلان ۱۳۰ واحد است که در ۶ شهرستان ۹۷ واحد آن تکمیل و به مرحله بهره برداری رسیده است و مابقی واحدها ۸۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
وی گفت: متقاضیان این واحدها هزار میلیون ریال کمک بلاعوض دریافت کرده اند و سیمان و میلگرد نیز توسط کمیته امداد برای واحدهای مسکونی این مددجویان رایگان بوده است.
دائمی سهم استان از تفاهمنامه ۲۰ هزار واحدی بنیاد مستضعفان را ۳۶۶ واحد اعلام کرد و افزود: مراحل ساخت این واحدهای مسکونی با ۸۶ درصد پیشرفت فیزیکی ادامه دارد و متقاضیان این واحدهای مسکونی ۱۳۴ میلیارد ریال کمک بلاعوض دریافت کرده اند.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان اظهار کرد: ۱۱۳ واحد نیز در قالب تفاهمنامه دیگری برای احداث واحد مسکونی خانوارهای دارای ۲ عضو معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی نیز درحال انجام است که ۱۰۰ واحد آن تکمیل و به بهره برداری رسیده و ۳۳ میلیارد و ۸۹۰ میلیون ریال نیز به مددجویان کمک بلاعوض پرداخت شده است.
وی گفت: از ۵۰ واحد سهمیه تخصیصی گیلان در تفاهمنامه تکمیل واحد مسکونی خانوارهای دارای ۲ عضو معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی نیز ۴۹ واحد احداث شده و یک واحد باقی مانده نیز در مرحله سفت کاری قرار دارد، مددجویان از ۳۸ میلیارد ریال کمک بلاعوض برخوردار شده‌اند.
دائمی اظهار کرد: برای تکمیل، احداث،رهن و اجاره اقشار کم درآمد روستایی تاکنون از محل حساب ۱۰۰ امام به متقاضیان هزار و ۴۵۰ واحد ۹۳ میلیارد و ۴۰۸ میلیون ریال کمک بلاعوض اعطا شده است.
وی به تنظیم تفاهمنامه مشترک دیگری با سازمان بهزیستی کشور برای ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی محرومان اشاره کرد و افزود: سهم استان از این تفاهم نامه ۲۶۵ واحد است که متقاضیان به ازای هر نفر هزار میلیون ریال کمک بلاعوض دریافت کرده اند.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان ادامه داد: طبق تفاهمنامه احداث پنج هزار واحد مسکونی با کمیته امداد برای گیلان ۱۰۰ واحد سهم تعیین شده که در مراحل آن با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی ادامه دارد و متقاضیان ۲۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض دریافت کرده اند.
وی تاکید کرد:بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان سه پروژه درحال اجرا نیز دارد که شامل ۲ پروژه در شهرستان شفت و یک مورد در کپورچال بندرانزلی است.
مرحله نخست پروژه ۱۸ واحدی مسکن محرومان شفت با پرداخت کمک بلاعوض ۱۳۳ میلیون ریالی تکمیل شده و مرحله دوم پروژه ۱۸ واحدی شفت نیز درحال برگزاری مناقصه است.
دائمی افزود: با توجه به ضوابطی که در شناسایی افراد وجود دارد در قالب این تفاهمنامه شناسایی افراد برعهده هیات امنای مسکن محرومان و حساب ۱۰۰ شهرستان و استان است و الزاما به متقاضیان تحت پوشش و نهادهای حمایتی و متقاضیان محروم فاقد مسکن تعلق می‌گیرد.
وی تصریح کرد: پروژه ۲۰ واحدی کپورچال نیز پس از حل مشکلاتی که با پیمانکار پروژه وجود داشت تا پایان سال به مرحله واگذاری می رسد.

 

منبع:ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.