کد خبر : 3929
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰

فراخوان خوداظهاری واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی سبز

فراخوان خوداظهاری واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی سبز
جهت تکمیل پرسشنامه زیست محیطی برای واحدهای متقاضی در سامانه جامع سازمان حفاظت محیط زیست به آدرس https://iranemp.ir مراجعه شود

به گزارش پویشگران گیل:
مدیرکل دفتر ارزیابی اثرات زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست از آغاز فراخوان خوداظهاری بیست و چهارمین همایش ملی واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی سبز خبر داد.
به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، سعید کریمی با بیان اینکه امکان مشارکت تمامی واحدهای صنعتی ، خدماتی و معدنی در این فرآیند وجود دارد افزود: شرط لازم برای قرارگرفتن واحدهای صنعتی در فرایند انتخاب، عدم قرارگیری واحد در لیست صنایع آلاینده می باشد. لذا دسترسی جهت تکمیل پرسشنامه زیست محیطی برای واحدهای متقاضی در سامانه جامع سازمان حفاظت محیط زیست به آدرس https://iranemp.ir از روز سه شنبه مورخ 16خرداد لغایت 12 مرداد ماه سالجاری فراهم شده است.
وی افزود : پرسشنامه زیست محیطی در بخش صنعت، معدن و خدمات سبز پروفایل واحدها از تاریخ مقرر فعال می‌باشد.
کریمی اظهار داشت : میتوان از لحاظ قانونی و همچنین جایگاه این همایش در سازمان حفاظت محیط زیست که اساسا در جهت تشویق واحدهای متقاضی گام برداشته است به موارد ذیل اشاره کرد:
دستورالعمل انتخاب صنایع سبز که در تاریخ 1378/4/16 مورد تصویب شورای معاونین سازمان رسید. ( اصلاحیه در سال 1392)
دستورالعمل انتخاب واحد های خدماتی سبز که در تاریخ 1385/1/29 مورد تصویب شورای معاونین سازمان رسید در 10 ماده قانونی کنجانده شده است ( اصلاحیه در سال 1392)
قانونمند نمودن انتخاب صنایع و خدمات سبز براساس آئین نامه اجرای ماده 66 قانون برنامه چهارم توسعه جهت تامین اعتبار لازم در بودجه سنواتی با عنایت به تصویب نامه هیات محترم وزیران ( مصوبه شماره 24129/ت1367ک مورخ 1388/2/7 )
به گفته این مقام مسئول: پس از پایان فراخوان و انجام بررسی و ممیزی بر اساس شاخص های موجود با توجه به امتیازات کسب شده از واحدهای برگزیده سبز در همایش مذکور تقدیر بعمل می آید.
نحوه ثبت درخواست واحدهای صنعتی، خدماتی و معدنی سبز سال 1401- 1400 به شرح زیر می باشد .
نحوه ثبت درخواست واحدهای صنعتی، خدماتی و معدنی سبز سال 1401- 1400
در سامانه جامع محیط زیست کشور
سازمان حفاظت محیط زیست به منظور ترویج فرهنگ زیست محیطی و تشویق واحدهای صنعتی، خدماتی و معدنی که در راستای حفظ محیط زیست اقدامات برجسته ای در سال های 1401 و 1400 انجام داده اند؛ نسبت به فراخوان همایش ملی واحدهای صنعتی، خدماتی و معدنی سبز اقدام نموده است.
پرسشنامه های جدید واحدهای صنعتی، خدماتی و معدنی سبز به همراه دستورالعمل و فایل آموزشی از مورخ 16/3/ 1402 در سامانه جامع معاونت محیط زیست انسانی به آدرس (https://iranemp.ir) قابل دسترس می باشد و کلیه متقاضیان می توانند به صورت مکانیزه حداکثر تا تاریخ 1402/5/12 پس از مطالعه راهنما نسبت به تکمیل پرسشنامه های اختصاصی اقدام نمایند.
ضمنا رعایت موارد ذیل الزامی است :
1- فقط پرسشنامه هایی که از طریق سامانه مذکور تکمیل گردیده؛ بررسی می گردند. فلذا ضروری است متقاضیان از تکمیل و ارسال پرسشنامه‌هایی که در زیر پورتال های ادارات کل حفاظت محیط زیست استان ها و یا سایر سایت ها ملاحظه می فرمایند جدا خودداری فرمایند.
2- در تکمیل پرسشنامه دقت شود برای واحدهای صنعتی صرفاً از پرسشنامه واحدهای صنعتی، برای واحدهای خدماتی از پرسشنامه واحدهای خدماتی و برای واحدهای معدنی از پرسشنامه واحدهای معدنی استفاده شود.
3- همچنین واحدهای صنعتی قبل از تکمیل پرسشنامه های مربوطه، می بایست نسبت به ثبت نام در سامانه جامع محیط زیست کشور و تکمیل اطلاعات مربوط به خوداظهاری واحد خود در سامانه مذکور به شرح ذیل اقدام نمایند:
• تکمیل بخش مشخصات عمومی، انبارش ضایعات، مدیریت پسماند، مدیریت پساب، تولید محصولات، مواد اولیه، مواد مصرفی، مصارف آب و انرژی، منابع انسانی، برنامه های پایش، پایش آنلاین، توسعه فضای سبز و استانداردها و گواهینامه ها توسط واحد
• بارگذاری پایش های سال های 1401و 1400 توسط آزمایشگاههای معتمد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.