کد خبر : 15988
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۸

شهردار سننندج:دبیرخانه موسیقی اقوام در شهر خلاق موسیقی جهان راه‌اندازی می‌شود

شهردار سننندج:دبیرخانه موسیقی اقوام در شهر خلاق موسیقی جهان راه‌اندازی می‌شود
نشست مشترک شهرداران و استانداران شهرهای خلاق ایران را فراهم سازیم که حداقل خروجی این نشست ارتباطات شهرداران شهرهای خلاق با وزاری کشور در راستای توسعه پایدار شهری است.
به گزارش پویشگران گیل :  
به نقل از مدیریت ارتباطات شهرداری رشت، سیدانور رشیدی در نشست تخصصی شهرداران شهرهای خلاق جهان در سنندج، ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت نبی مکرم اسلام، اظهار کرد: با توجه به اینکه سنندج شهر خلاق موسیقی جهان است و امروز در این جلسه میزبان حضور مسئولانی از ۲ شهر خلاق دیگر جهان هستیم و قطعا این نشست ها می تواند در همگرایی و هم افزایی بیشتر در بین شهرهای خلاق ایران تاثیرگذار باشد.
به گفته وی، همگرایی و همدلی و هم افزایی هرچه بیشتر شهرهای خلاق ایران می تواند نقش بسزایی در پیشبرد اهداف و برنامه ها و سیاست های تعیین شده یونسکو بسیار تاثیرگذار باشد.
شهردار سننندج با بیان اینکه امیدواریم این همدلی و همگرایی بتواند زمینه را برای ماندگاری و رشد هرچه بیشتر شهرهای خلاق در ایران عزیز فراهم سازد، اذعان کرد: توسعه اقتصادی و رونق صنعت گردشگری از دیگر برکات هم افزایی بین شهرهای خلاق در ایران است.
رشیدی اضافه کرد: برگزاری جشنواره اقوام ایرانی«سنه» از اقدامات خوبی بود که توسط صدا و سیما و با مشارکت شهرداری سنندج به عنوان دبیرخانه شهر خلاق موسیقی ایران برگزار شد و شاهد حضور بیش از ۲۵ گروه از ۱۸ قوم در سرزمین آواها و نواها بودیم.
وی خاطرنشان کرد: نخستین جشنواره موسیقی اقوام ایرانی«سنه» نقطه شروعی برای ایجاد دبیرخانه این جشنواره و برگزاری آن به صورت سالانه در شهر خلاق موسیقی جهان با همدلی و همکاری بخش‌های مختلف است.
شهردار سننندج افزود: استقبال بسیار خوب گروه ها از قومیت‌های مختلف و حضور پرشور مردم هنردوست و هنرپرور شهر سنندج در طول ۴ روز برگزاری این جشنواره رسالت ما به عنوان دبیرخانه شهر خلاق موسیقی را در پاسخگویی به مطالبات مردم در بخش فرهنگ و هنر افزایش داده و امیدواریم با همدلی و هم افزایی با متولیان سایر شهرهای خلاق موسیقی جهان در ایران بتوانیم گام‌های بلندی در توسعه هرچه بیشتر فرهنگ، هنر و ظرفیت‌های ارزشمند این آب و خاک برداریم.
رییس شورای اسلامی شهر سنندج:توسعه پایدار از مهم‌ترین اهداف و سیاست‌های شهرهای خلاق جهان است.
رییس شورای اسلامی شهر سنندج گفت: توسعه پایدار از مهمترین اهداف و سیاست‌هایی شهرهای خلاق جهان است.
به گزارش مدیریت ارتباطات شهرداری رشت، عزت رضائی در نشست تخصصی شهرداران شهرهای خلاق جهان در سنندج، ضمن تبریک میلاد با سعادت پیامبر عظیم الشان اسلام و خیرمقدم به مهمانانی دو شهر خلاق کرمانشاه و رشت، اظهار کرد: به سنندج به شهر اولین بانوی تاریخ نگار مسلمان جهان مستوره اردلان خوش آمدید.
وی افزود: برگزاری جشنواره موسیقی اقوام و حضور عزیزان در سنندج فرصت مختنمی برای معرفی هرچه بیشتر ظرفیت‌های این استان و همدلی و هم افزایی بین شهرهای خلاق ایران در یونسکو است.
وی تصریح کرد: امیدواریم این نشست‌ها بتواند زمینه همکاری هرچه بیشتر و برنامه‌ریزی‌های اصولی در راستای پیشبرد اهداف در نظر گرفته برای شهرهای خلاق ایران اسلامی را فراهم سازد.
وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین اهداف و سیاست‌هایی شهرهای خلاق توسعه پایدار و همه جانبه در بخش‌های مختلف است که این مهم با همدلی و تعامل بیشتر بین شهرهای خلاق تحقق پیدا می کند.
شهرهای خلاق باید به قطب و مقصد اصلی گردشگری ایران تبدیل شود
محمدرضا فروتن دبیرشهر خلاق رشت هم در این جلسه اظهار کرد: از مهمان نوازی مردم شهر سنندج و شهردار هنردوست شهر خلاق موسیقی جهان شاهد بودیم.
وی افزود: در کنار برندهای شهرهای خلاق به ثبت رسیده می‌توانیم در راستای دیپلماسی ملی از طریق دبیرکل یونسکو در تهران زمینه نشست مشترک شهرداران و استانداران شهرهای خلاق ایران را با وزاری علوم، میراث فرهنگی و آموزش و پرورش فراهم سازیم که حداقل خروجی این نشست ارتباطات شهرداران شهرهای خلاق با وزاری کشور در راستای توسعه پایدار شهری است.
دبیرشهر خلاق رشت اضافه کرد: در این راستا باید یک بسته قابل ارائه آماده شود تا بتوانیم در قالب این بسته کارهای مختلف و یکپارچه‌ای را با همبستگی شهرهای خلاق ایران رقم بزنیم.
وی گفت: مزیت خوب این کار توسعه در بخش‌های مختلف و ایجاد ظرفیت‌های لازم برای توسعه هرچه بیشتر صنعت گردشگری است.
دبیر شهر خلاق خوراک رشت گفت: سنندج با این همایش به این گستردگی که با حضور ۱۸ قوم ایران برگزار شده باید به یکی از قطب‌ها و مقصدهای گردشگری تبدیل شود.
فروتن افزود: استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت‌های شهرهای خلاق می‌تواند نقش بسزایی در ایجاد اشتغال و جلوگیری از افزایش آمار بیکاری داشته باشد.
وی تصریح کرد: باید اقدامات لازم در راستای حفظ عنوان شهرهای خلاق صورت بگیرد که این کار مستلزم همراهی هرچه بیشتر مسئولان در راس است.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.